1 Mars -22 Namnsdagskort

 
Namnsdagskort till min dotter som hade namnsdag igår på Maria-dagen.
Jag gjorde bort mig lite, och skrev Mikaela på kortet, för det är
hennes tilltalsnamn. Men hon vet ju att mamman är lite tankspridd.
 
Motivstämpeln är stämplad med en clearstamp från
hÄnglar & Wings
Stämpeldyna: Memento, Espresso Truffle
Papper: Colour copy 250 g
 
 
Helihak hade erbjudande på pennor, som jag inte sett förr.
Jag beställde några och har testat dem på några motiv.
De heter Triblend Marker (de är svarta i plasten runt pennan)
och är av märket Spectrum Noir.
Tre pennor i en och samma, jättebra! Dessvärre hade jag fått fel information,
så det var inte samma udd som på copic,
utan det är en udd som mer liknar Promarker.
Det finns iallafall en del färgnyanser som jag saknat hos copic,
så jag är ändå nöjd att jag köpte pennorna.
De gick även att blenda ihop bra i motiven.
 
Jag har använt Triblend till färgläggning av detta motiv.
Hud: TN1-2-4, Kinder: PP4
Hår: TN6-4-2-1
Rosett, sockor & underklänning: AB1-2-3
Jacka & strumpor: BG2-3-4
Skor: MB1-2-4
♥ PP4-5
Klänning & skugga runt: Copic T1
 
Man blir helt snurrig av alla helt andra bokstäver och siffror,
men man vänjer sig kanske.
Jag har inte lärt mig vad bokstäverna betyder än, men siffrorna
anger 1 som ljusast och sen mörkare ju högre siffra.
 
 
Mönstrade papper från Maja Design.
Mikaela är utstansat med ett alfabete från Wish.
Hipp hipp hurra är stämplat med clearstamp från Inkywings.
På blommorna har jag använt Spectrum Noirs penselpenna sparkle.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Jättefint kort! Kul att testa lite nya pennor!

2022-03-01 @ 19:55:31
Postat av: Maria

Jättefint kort och så fint färglagd stämpel. Klart dottern blev glad även om det blev fel namn på kortet för namnsdagen. Tanken som räknas =) kram

2022-03-14 @ 21:45:18
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0