5 december -22 Enkla grattiskort

 
I höstas gjorde jag några enkla grattiskort
som jag inte visat er ännu.
Men nu är det dags.
 
 
Texterna är från 
 
 
Nu ska jag berätta hur jag gjorde.
I höstas hittade jag på Rusta,
ett set akvarellpennor med vattenpensel.
Tänkte att jag skulle köpa och se om de höll måttet ;)
Jag köpte även ett akvarellblock som låg
på samma hylla som pennorna.
 
Jag tog en bit av akvarellpapperet och målade med en
penna på det, sen drog jag ut färgen med vattenpenseln.
Funkade bra, men hade nog inte gillat dem om jag skulle ha
dem till att färglägga motiv.
När det torkat, stämplade jag dit blommorna,
med clearstamps som jag köpte hos
i höstas på träffen.
Jag använde vattenfast dyna (Versafine), för att inte riskera att färgen löstes upp.
Sen stämplade jag texten på ett annat papper, satte svart fotomatta
bakom både motiv och text - några bling, och så var det klart.
Jag tycker ändå att de blev rätt fina, vad tycker du?
 
♥     ♥     ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Clean and simple, otroligt fina kort i all sin enkelhet. Kram Britt

2022-12-05 @ 08:27:46
Postat av: Eva

De blev ju jättefina. Lite ovanlig teknik mot vad vi brukar visa. Men roligt att prova lite nytt. Och du kan vara nöjd.
Ha det gott. Kram Eva

2022-12-07 @ 20:34:15
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0