11 Juli -21 Sjöbarn med stjärna

 
Idag bjuder jag på ett kort med ännu ett Sjöbarn.
Jag tycker att de är sååå söta ♥
Jag har medvetet lämnat plats för ett ord eller siffror nertill till vänster
och på stjärnan. Detta för att man ska kunna fixa till kortet, till den som
i framtiden ska få det.
 
 
Motivet är från
och heter Sjöbarn.
Runt motivet har jag använt
en die från Aliexpress.
 
Jag har stämplat med stämpeldynan
Memento, Espresso Truffle
på papperet Colour Copy 250 g.
 
Färgläggning med copicpennor.
Jag använder helst copic sketch,
för jag gillar den ovala formen på pennan.
Även copic ciao är bra, men den pennan är smalare och rund i formen.
Den innehåller dessutom mindre gram färg, därav det billigare priset.
Båda har penselspets.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y21
Byxor, skor & hatt: W5-3-1
Lila: V95-93-91
Vitt: T1
Skugga: T1-3
 
Vita prickar med pennan POSCA vit 0,7 mm.
POSCA funkar som en silverpenna, man får trycka in udden mot
ett kladdpapper, sen rita av den lite tills färgen slutat flöda.
Man får inte ha så bråttom, då blir det kladdigt ;)
Glitter med pennan Sakura Gelly roll, clear star #700.
 
 
Mönstrade papper från Maja Designs senaste 6"block.
Några rosor tillsammans med utstansade blad (die: Wish)
och en snurrblomma.
När jag gör kort, har jag ofta papperna i lager på lager,
det är då perfekt att stansa ut en cirkel ur det bakersta papperet
till en snurrblomma. Så har jag gjort här.
Sen gör jag min egen snurrblomma,
se HÄR hur jag gör.
 
TACK för att du kikade in idag.
♥ Jag blir jätteglad för en kommentar. ♥
Ser att ni är många som besöker min sida.
Tala gärna om ifall du uppskattar att jag skriver vilka
copic jag använt, eller om det är nåt annat du vill veta,
 ha mer eller mindre av.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie Mörnhammar

Vad bra att du visar hur man gör en snurrblomma och hur man använder poscapennan. Har nyligen köpt en Posca och fick en stor plump på det jag målat.

2021-07-11 @ 21:09:12
Postat av: Ann-Marie

Seglarkillen ser verkligen ut att trivas, jag hoppas att han inte är sjösjuk....

2021-07-12 @ 00:38:04
Postat av: Maria

Stämpeln är ju jättesöt och kortet blev jättefint. Har inte själv testat Copicpennor till färgläggning, endast Promarkers men de gillar jag för det mesta iaf ;) kram

2021-07-25 @ 21:06:41
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0