17 December -21 Önskar er en riktigt god jul

 
Önskar er en riktigt god jul!
Denna lilla söta tomtenisse har Carina ritat.
Man kan hitta en del av hennes digitala stämplar
 på hennes blogg:
Carinas Freebesida
 
Textslingan med julhälsningen är från JessInk julkalender.
Det finns inte precis den i shopen, men andra liknande slingor.
JessInk
 
Mönstrade papper från äldre Maja Design 6" block.
Utstansade saker med dies från
Memory Box, Wish, Die-Namics, Gummiapan och Penny Black.
 
 
Motivet är färglagt med copicpennor.
Det finns tre sorters copic: ciao, marker och sketch.
Jag tycker att sketch är skönast att hålla i, och de
innehåller mer färg än ciao. Dessa båda har samma penselspets.
Marker har en mindre och hårdare spets, som inte är lika enkel
att färglägga med när man vill blanda ihop flera olika pennor.
Papperet jag stämplar eller skriver ut på heter Colour copy.
I min skrivare fungerar 200 g, men om jag stämplar upp så
använder jag 250 g för det mesta.
 
Hud: E11-21-01-00, R21
Vitt: W2-1-0
Rött: R39-46
Skor: E44-42-41
Tröja: E43-42-41
Byxor: W5-4-3
Skugga: E41
Mark: E42
 
Glitter i motivet med Sakura Gelly roll, clear star #700.
Vita prickar med POSCA vit.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men åh så perfekt motiv att ge till någon händig karl som är hjälpsam granne som exempel (fråga mej inte varför jag kom att tänka på det så där....,såg ut som Ove i "En man som heter Ove", fast i en gladare variant ;).), morfar/farfar/pappa...Jag gillade den!

2021-12-18 @ 23:20:50
Postat av: Maria

Jättefint kort och så läckert med stjärnorna bakom snöstjärnan! Tomten har di färglagt så fint med. Kram

2021-12-20 @ 21:22:55
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0