19 Oktober -20 Födelsedagskort i höstfärger

Idag fyller min vän Maria år.
GRATTIS Maria!
Hon fick ett kort i höstfärger med söt hÄnglastämpel.
Den här stämpeln finns både som äldre gummistämpel
och som digital stämpel hos
hÄnglar & Wings
 
 
Mönstrat papper från Engströms
Lilla prickiga hjärtat har jag stansat ut med
en die från Gummiapan.
 
Den lilla snurrblomman har jag gjort själv av en bit av papperet.
Jag har stansat ut en cirkel ur mönsterpapperet,
där det inte syns att jag snott en bit ;) 
(bakom motivet)
Demo hur jag skapar snurrblommor hittar du
HÄR
 
 
Motivet är utskrivet på datorn, och jag beskar det så att jag bara
fick med överkroppen av tjejen.
Färglagt med copicpennor på papperet Colour Copy 200 g,
som funkar bra i min skrivare.
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E53-51
Hatt och tröja: E74-71-70
Orange: YR68-65-61
Vingar: E42-41-40
 
Vita prickar med POSCA vit.
Glitter med Sakura Gelly roll clear star #700
 
Runt motivet har jag använt dies från Spellbinders.
 
 
Närbild på blommorna, bladen och lilla prickiga hjärtat.
Jag har även satt ett litet pyntbär vid blommorna,
som jag köpt på Plantagen för nåt år sen.
Löven är stansade med dies från Cherry Lynn Design.
 
 
Grattis är stansat i både cardstock och foam,
sen limmade jag ihop dem och satte på glossy accent.
När det torkat la jag ett lager glitter på, med Spectrum Noir-penselpennan.
Även blommorna och de orange detaljerna i motivet fick glitter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt höstkort och så fint det blev att beskära stämpelmotivet. Snygga lön du stansat! Kram

2020-10-25 @ 14:03:19
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt höstigt födelsedagskort, så fin blomsterhörna. Kram

2020-11-06 @ 21:29:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0