1 November -20 Årets första julkort

 
Äntligen har jag fått lite pyssellust tillbaka.
Årets första julkort blev precis klart, med söta
grabben i fin mössa från
Jag gillar honom massor, och blev så inspirerad att
skapa när de nya fina stämplarna kom i lådan.
Mönstrade papper från ett gammalt juligt Maja Designblock.
Runt grabben har jag använt dies från Crealies.
Granen är en gammal die från Magnolia.
God jul är stansat tre gånger för att få lite höjd på texten.
Det blir som tunn chipboard när man limmar ihop dem.
Vill man ha tjockare, kan man stansa ännu fler.
Hjärtat är stansat med die från Gummiapan.
De har flera sorters små fina hjärtdies, har dem alla :)
 
 
Motivet är stämplat med clearstamp på papperet Colour copy 250 g.
Stämpeldyna Memento Espresso Truffle.
Färgläggning med copic sketch.
Hud: E04-11-01-00-000, R21
Hår: E44-42
Mössa, byxor, halsduk: BG96-93-90
Jacka: E43-42-41-40
Skor: W7-5-3
Vantar: R39-46-27
Skugga i motivet: W5-4
Skugga runt: T2-1
 
Vita prickar med POSCA vit och glitter med
Sakura gelly roll, clear star #700
 
Jag har haft svårt att få till skuggorna med BG96-93-90,
för jag tycker att det är lite för stor skillnad på
BG93 och 90, men fick ett superbra tips av min vän
Rosa som är såååå duktig på copic.
Man kan dra den ljusaste pennan mot den mörkare pennans udd
ett par gånger, för att plocka upp färg från den, då blir övergången
bättre. TOPPEN!!!!
TACK Rosa för det suveräna tipset ♥
 
 
Några blommor i kanten tillsammans med lilla hjärtat.
 
Tack för att du kikade in idag, varmt välkommen åter!
Blir så glad när jag ser statistiken för bloggen,
för den visar att jag ska fortsätta lägga in mina kort här
och skriva info om dem.
TACK alla ni som kikar in här för att hitta inspiration ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du pyssellust ??? Jag har råkat ut för stiltje jag med, men förhoppningsvis dyker lusten upp snart. Har massor med nya papper m.m. Och du ska veta att jag saknar mässan i London.
Ditt kort kan verkligen vara en inspiration, så genomtänkt i minsta detalj. Jättefint !!!
Kram Eva

2020-11-01 @ 18:12:31
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Rosa A

Det blev så fint och kul att det fungerade med tip to tip-tipset :D Snart får vi cyperscrappa igen, det var så roligt! KRAM

2020-11-01 @ 21:06:31
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Ulla

Hej ! Så fint kort, älskar bara dina fina kor. Du är så duktig på att färglägga och sätter ihop dem på ett så vackert sätt.
Ulla

2020-11-02 @ 22:57:41
URL: http://ullasscraprum.blogspot.com
Postat av: Ulla

Hej ! Så fint kort, älskar bara dina fina kor. Du är så duktig på att färglägga och sätter ihop dem på ett så vackert sätt.
Ulla

2020-11-02 @ 22:58:32
URL: http://ullasscraprum.blogspot.com
Postat av: annicaslivvidhavet.blogg.se

Jättefint kort och sååå fint färglagt! Tack för all inspiration du ger 😀

2020-11-05 @ 07:42:49
URL: http://annicaslivvidhavet.blogg.se/
Postat av: Maria

Va härligt att du hittat pyssellust och kommit igång med julkorten. Här har jag endast bestämt vilka/hur många kort som ska skickas samt vikt de färdiga kortstommarna. Väntar på att det ska ramla lite lust och tid över mig att sätta igång =) kram

2020-11-06 @ 21:18:34
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0