6 Maj -20 Coronautmaning nr 2

Min låtsassyster Monika har ju gett
mig och mamma utmaningar
nu i Coronatider, vilket är jättekul!
Jag gjorde en bingo för ett tag sen, och idag
fick jag till ännu en av utmaningarna.
 
Så här lyder dagens utmaning:
 
"Social distansering! Enl Folkhälsomyndigheten så ska vi 
hålla oss hemma så gott det går. Inspireras av det du har runt dig,
allt ifrån små detaljer i kaffekoppsmönstret till färgerna utomhus."
 
Jag inspirerades av mina gula påskliljor och alla tulpaner
utanför dörren.
 
 
Blommor och gult på dagens kort alltså.
Plus att jag rev bort gammalt gräs runt rosenbusken på baksidan,
och den vita lintråden ser lite ut som ostyrigt gammalt gräs.
 
Mönstrat papper från MME och Craft paper.
 
 
Motivet är från
 
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y21
Klänning & rosett: Y17-15-13
Knappar: E74
Skor: E74-71-70
Skugga i motivet: W3
Skugga runt motivet: T2-1
 
Glitter med pennan Sakura gelly roll clear star #700
Vita prickar med pennan POSCA vit.
Motivet är stansat med dies från Crealies.
 
 
De långa bladen är stansade med dies från Gummiapan.
De mindre bladen är stansade med dies från Cherry Lynn Design.
Lintråd bakom blommorna.
Blommorna är limmade med limpistol,
och bladen är limmande med bokbindarlim.
 
TACK Monika för roliga utmaningar! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Till att börja med så har ju allt fördelar och nackdelar. Det gäller ju även för mitt målande. Jag är så glad att jag verkligen kommit igång med det, det ger mej massor. Det som är negativt är att min tid framför skärmen är mindre (vilket i sej inte är fel), så jag hinner inte vara överallt och Fb är bortprioriterat och det gör att jag inte blir lika påmind om dina och din mammas fina kort. Det är nackdelen. Måste komma på något sätt att bli påmind om detta, just nu är det renovering här hemma så här i Corona-tider och förhoppningsvis är vardagsrummet helt klart i slutet på nästa vecka. Imorgon ska jag iväg på en rolig sak, återkommer om utgången utav det mötet när jag vet mer. Jag kommer att ha mitt pysselrum/ateljé här i V-rummet så det blir bra. Då får jag bättre tillgång till alla mina hobbys utan att röra till hela lgh (kanske). *Skrattar*

Tillbaks till ditt urmysiga kort, det är skönt att något är sej likt här i Världen. Jag älskar gult och det gör det ju lite extrahärligt. Kanske hon kan dansa an soldans, den där raringen så vi kan få bra väder!
Hoppas allt är bra med er Alla!
Jag måste komma på något så jag kikar in här regelbundet, hälsa din mamma också.

Kraaaaaam Ann-Marie

2020-05-06 @ 18:18:09
Postat av: Maria

Kul att hitta lite inspo runt omkring sig och få lite utmaningar. Kortet blev väldigt fint. Det blir riktigt läckert med de vita posca-prickarna på stämpelmotiven. Kram

2020-05-06 @ 20:29:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Vilken rolig ide´. Det blev ju perfekt med dina tankar och hur kortet blev. Riktigt roligt.Fint med den vita tråden som bakgrund till blommorna.
Kram Eva

2020-05-06 @ 21:36:53
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0