16 Maj -20 Älskad stämpel

Älskad stämpel!
Jag tror detta är min absoluta favorit bland mina
stämplar just nu.
Jag älskar hennes fina hår och klänningen,
så rolig att färglägga.
Är sååå glad att Marie äntligen börjat rita stämplar igen,
och jag håller alla tummar och tår jag har för att hon
ska ha orken och inspirationen att fortsätta rita länge till.
TACK Marie för alla fina stämplar jag får färglägga ♥
 
 
Det blev ett lila kort med fina mönsterpapper från Maja Design.
Motivet och papperna bakom motivet har jag stansat med
dies från CC Design.
Runt blommorna till vänster har jag satt en silvrig tunn tråd
för att få lite glitter och liv i dem.
 
 
Motivet är en digital stämpel från
som jag skrivit ut på datorn och sen
färglagt med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-53-51
Klänning & rosetter: V95-93-91
Byxor: W5-3-1-0
Ägg/macarons: BG93-90
Skor & korg: E44-43-42
Mark: E41-31-30
Skugga: W5-3-1
 
Vita prickar med pennan POSCA vit
och glitter med Sakura gelly roll clear star #700
 
När jag skriver ut motiv på datorn, så infogar jag 
bilden av stämpeln i ett Worddokument,
och ändrar till den storlek jag vill ha.
Det som är fördelen med digitala motiv, är dels att man
kan få den storlek man vill ha, 
dels att man kan beskära, så man får bara en bit
av stämpeln, om man så önskar.
 
 
Rosetten är knuten av organzaband, en dubbel rosett.
För att få snurrorna på blommornas stjälkar, 
så snurrar jag stjälken runt skaftet på en tjock virknål.
 
Tack för titten idag, skriv gärna en rad så jag ser vem som kikat in.
Jag ser på besöken i bloggen att det är många som besöker mig,
men vet ju inte alltid vilka ni är.
Jag hoppas att du hittat lite inspiration idag ;)
 
♥   ♥   ♥   
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh! Vilket fint kort med underbart söt stämpel och som alltid färglägger du så fint. Majapappren passar perfekt och diesen "lyfter" verkligen den söta tjejen
Kram Britt

2020-05-16 @ 23:15:51
Postat av: Eva

Den är så söt , stämpeln. Du färglägger så fint. Jag har aldrig fastnat för Hänglarna, men vi är ju olika. Var och en har sin stil och tur är väl det. Jag är ju lågstadielärare och jag tror faktiskt att det syns i mina kort.
Lite segt i scrapvärlden här f.n. Så tråkigt att vi har måst ställa in våra träffar. Det är ju så roligt att träffas och inspireras av varandra. Inte kan jag åka till London på scrapmässan heller. Sonen sitter fast i USA med sitt jobb . Bara knas nu. Hoppas verkligen att vi snart är tillbaka till vanligt liv igen.
Hoppas allt är bra med er. Kram Eva

2020-05-19 @ 17:30:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Magiskt vackert färglagt, och så söt stämpel. Förstår att det är en favorit =) Snyggt med prickarna och dubelrosetten. Kram

2020-06-06 @ 10:38:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0