10 Maj -20 Coronautmaning nr 3

 
Ni som följer min blogg har säkert sett att min låtsassyster Monika
utmanat mig och mamma att göra Coronautmaningar.
Idag ska jag visa den tredje utmaningen jag har antagit.
Den utmaningen lyder så här:
"Coronatider - andra tider!"
Tid har alltid varit viktig i alla kulturer,
endera håller man den eller inte."
 
Jag har tagit fasta på tiden - klockan.
Gjorde eget bakgrundspapper med olika småstämplar,
efter inspiration hos Lisa häromdagen när hon hade live på FB.
 
 
Motivet är en lite söt clown som jag längtat länge efter, 
och som äntligen släpptes när hÄnglar&Wings öppnade tillsammans.
Du hittar stämpeln hos
 
Jag har färglagt honom/henne med copicpennor.
Hud: E04-11-21-00-000, R21
Hår: E37-35-51
Byxor och ränder: C3-2-1-0
Skor & ränder: E27-25-23
Rosett: R39-46-27
Skugga: T1
 
Vita prickar med pennan POSCA vit
och glitter med pennan Sakura gelly roll,
clear star #700.
 
Bakom motivet har jag satt sytråd i beige och svart.
Tycker dock att den beige syns väldigt dåligt både på fotot
och i verkligheten, så nästa gång får jag använda mer svart istället,
eller nån skarpare färg.
 
På Tack har jag lagt ett lager Glossy Accent.
Ordet är stansat med die från Gummiapan,
och jag har både stansat i foam och mörkbrun cardstock
för att få lite höjd på texten.
Lilla hjärtat är stansat med die från Gummiapan,
men vimpeln har jag klippt för hand.
 
Tack Monika för alla roliga utmaningar,
jag har nån kvar att ta tag i.
♥     ♥     ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh så fint kort och snyggt färglagt som alltid.
Jag såg på fejan att du frågade efter tejp som inte har sönder pappret. Det här har jag fått tips om men inte köpt än. https://www.clasohlson.com/se/Maskeringstejp-Tesa-Sensitive/p/31-5344
Ha det gott!
Kram
Mar

2020-05-10 @ 19:34:24
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.com
Postat av: Maria

Roligt med utmaningar, du har fångat den bra med det riktigt snygga mönsterpappret du gjort. Läckert! Kram

2020-05-15 @ 19:59:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0