31 Mars -20 Kris-Tina i utmaning

 
På Facebook i gruppen Create with hÄnglar&Wings
finns en utmaning, där man kan skapa ett kort med
deras fina digitala stämpel Kris-Tina.
Vad passar bättre i dessa kristider än att sätta sig
vid pysselbordet och tänka på annat än Corona och Covid-19?
 
Jag gjorde ett kort i gult med den söta digin.
Mönstrade papper från My Minds Eye.
 
 
Kris-Tina är färglagd med copicpennor.
Utskriven på datorn, använde laserskrivare.
 
Dessa copic har jag använt:
Hud: E04-11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y21
Klänning: YR24-23, Y23-21
Byxor: W3-2-0
Skor: E47-37-35-33-30
Korg: W5-3-1
Ägg: YR07-04-02, W3-1
Skugga: T3-2-1
 
Glitter i motivet med pennan
Sakura gelly roll clear star #700
och vita prickar med pennan POSCA vit.
Runt motivet har jag stansat med dies från Crealies.
 
 
Bakom blommorna sitter utstansade blad och ax.
Bladet är stansat med en die från Gummiapan.
Axet är stansat med en die från Cherry Lynn Design.
De små häftklamrarna är gjorda med Tim Holtz häftapparat.
 
 
Här tänkte jag visa hur jag spar på papperet,
och dessutom får de utstansade bladen i samma färg
som resten av cardstocken på kortet.
Innan jag tejpar ihop mönsterpapper med cardstock
så stansar jag ut det jag behöver till kortet.
Du ser att jag även kan stansa ut sånt jag kommer behöva
vid kommande alster, om det finns plats över.
Den bruna kvadraten är alltså baksidan av själva kortet
med det gula mönsterpapperet.
 
 
Här ser du baksidan av både motivet och kortet.
Bakom Kris-Tina har jag stansat ut
de runda scalloped som jag har bakom mitt namn
på baksidan av kortet, men det har jag inget foto på.
 
 
När jag stansat klart i det bruna cardstocket är det dags att 
sätta ihop mitt kort.
Jag brukar använda Biltemas dubbelhäftande tejp, som jag 
tycker sitter väldigt bra. Plus deras jättebra dubbelhäftande distanskuddar,
som jag klipper till i mindre bitar för att de ska räcka längre.
Hoppas jag kunde ge dig ett tips ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättefint kort! Gillar de fina färgerna:) Lycka Till i utmaningen!
Kram och ha det bra!

2020-04-01 @ 22:49:47
URL: http://kortmillas.blogspot.se
Postat av: Maria

Väldigt fint kort i fina färger och dekorationer. Bra med lite tips och att se det i bilder gör det lite extra tydligt =) kram

2020-04-02 @ 20:08:50
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0