20 Juli -20 Grattiskort i orange

 
Grattiskort i orange toner.
Mönstrade papper från My Minds Eye.
Bladen har jag stansat med en die jag lånade av
en scrapvän på en träff, vet inte märket.
 
 
Stämpel från
som jag färglagt med copicpennor.
Stämplade först med dynan Memento Espresso Truffle
på papperet Colour copy 250 g.
Dessa copic använde jag:
Hud: E13-11-21-00-000, R21
Hår: E39-35, Y21
Orange kläder: YR68-65-61
Vitt: W3-1
Skor: E74-71-70
 
Som fotomatta bakom motivet har jag använt
en bit vitt papper, som jag ritat runt kanten
med den tjocka sidan på YR68,
för att få samma nyans i fotomattan som i motivet.
 
Glitter med pennan Sakura gelly roll Clear star #700
och vita prickar med pennan POSCA vit.
 
 
Rosetten är knuten dubbel av organzaband i vitt.
Lilla röda ♥ är stansat med die från Gummiapan.
 
Tack för att du tog dig en titt i bloggen.
Jag hoppas att du hittade nåt litet tips 
eller idé som jag kunde inspirera dig med.
Välkommen åter!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Orange är inte någon jättestor favorit bland färger, fast jag gillar hur du kombinerat färgerna och de små detaljerna. En Åsa-rosett på det blir ju liksom ett supersnyggt kort.

2020-07-20 @ 17:29:28
Postat av: Inga

Jag älskar dina "höstfärger"

2020-07-21 @ 08:27:22
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, va fint med orange! En av min dotters favoritfärger som just nu verkar vara orange och rosa =) Fina detaljer och smart att använda pennan för att få pappret till fotomattan i samma färg. Jag har gjort så nån gång och färgat in vita utstansade blommor för att få dem att passa kortet och motivet. Kram

2020-07-27 @ 16:46:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0