2 Januari -20 Grattiskort i råsa

 
Grattiskort i råsa med fina blomster.
Mönstrade papper från MME.
Inköpta hos Engströms.
Cirklarna bakom motivet är stansade med
dies från CC Design, även de köpta hos Engströms.
 
 
Motivet med flickan är en gummistämpel från hÄnglar&stÄnglar.
Vet att hÄnglar&Wings gjort den i clearstamp,
så den finns i deras webshop.
 
Grattistexten finns att köpa som clearstamp hos
Den sitter på ett ark med många fina födelsedagstexter.
 
Jag har stämplat flickan med Memento Espresso Truffle
stämpeldyna på papperet Colour copy 250 g,
och texten med stämpeldynan Versa fine.
Jag tycker att det blir lättare att få texter rena och fina
med vattenfast stämpeldyna, är så lätt att de flyter ut
om man använder vattenlöslig dyna.
 
Färgläggning av flickan med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y21
Vitt: W1
Klänning: R85-83-81
Skor: E44-43-42
Skugga: RV00
 
Glittereffekt med pennan Gelly roll clear star #700
och vita prickar med POSCA vit.
 
 
I hörnet ett prickigt utstansat hjärta (Gummiapan die)
tillsammans med silvrigt nättyg och några olika blommor.
Swirl utstansad i grått (Cherry Lynn design die).
Limmade fast allt med limpistolen från ICA Maxi.
Etiketterna har jag köpt på Systrarna Grene i Västerås.
Det var en rolig butik med hur mycket som helst att kika på.
En del gick att använda till scrap, men jag köpte bara etiketterna,
tror jag blev helt slut av alla intryck därinne och kunde inte tänka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättesött kort! Och Gott Nytt År!

2020-01-02 @ 16:53:37
URL: http://kortmillas.blogspot.se
Postat av: Maria

Åh, vilket härligt vårigt kort! Så fina blommor! Kram

2020-01-03 @ 16:44:42
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Margareta

Så läckert kort i ljuvliga färger! Den lilla hÄnglan så fint färglagd och så gillar jag verkligen textstämpeln - den villhöver jag nog! Kram! <3

2020-01-03 @ 22:57:56
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0