6 December -20 Dop

Igår döptes en liten kille som heter Ebbe.
Hans mormor har beställt det här kortet till dopet.
 
 
Mönstrat papper från Maja Design.
Metallhörn från mina gömmor, minns inte var jag köpt dem.
 
 
Motivet är en digital stämpel från Mo manning.
Utskriven på papperet Colour copy 200 g.
Färglagd med copic sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E43-42-51
Overall & napp: YR68-65-61-000
Kanin: W4-2-1
Skugga runt: T1
 
 
Texterna är utskrivna på datorn med fonten Monotype Cursiva.
Runt motivet har jag använt dies från CC Design.
De vita prickarna på overallen är ritade med POSCA penna.
Lilla hjärtat är stansat i prickigt papper med die från Gummiapan.
 
 
Blommor och en dubbel organzarosett i vitt.
I motivet och runt alla kanter har jag använt 
pennan Sakura Gelly roll clear star, men det syns
nog tyvärr inte på fotona.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JoY

Det var en söt stämpel och så klart väldigt fint färglagt.
Trevlig helg

2020-12-06 @ 10:59:21
URL: http://www.joytillsammans.blogspot.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag tror nog att Ebbes föräldrar och mormor som beställt kortet. Sån söt liten kille!

//Ann-Marie

2020-12-07 @ 19:16:47
Postat av: Maria

Åh, så fint det blev kortet. Stämpelmotivet är ju så gulligt och fint blev det verkligen med de små prickarna på pyjamasen. Härlig rosett och fint att blommorna harmoniserar så fint med färgen på pyjamasen. Kram

2020-12-13 @ 12:03:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0