7 September -19 Grattis

 
 
I copicmarkersverigebloggen har de just nu
en utmaning, man ska göra ett kort i blått.
Här är mitt bidrag.
 
Grattiskort i mörk turkosblått och rött.
Tyckte den söta lille killen med luvan passade
bra även till annat än Halloween,
tex till grattiskort eller som tomte på julkort.
Vad tycker du?
 
 
Motivet är från 
 
Jag har färglagt honom med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E18-08-15
Tröja: BG05-02-01
Byxor: W7-5-4-3
Skor: W7-5-3
Halsduk: W7-5-4, R39-46
Mössa: W7-5-4, BG05-02-01
Skugga: W2-5
 
Glitterpennan Sakura Gelly roll #700
och POSCA till de vita prickarna.
 
 
Bladen, hjärtat och texten är stansade
med dies från Gummiapan,
även mönsterpapperna är därifrån.
Till höger har jag använt en clearstamp
med text  från Panduro.
Lilla vita lappen bakom motivet är stansad
med dien "The Notebook" från Die-Namics.
 
Vill tacka alla som på ett eller annat sätt 
talat om att ni besöker min blogg.
♥     ♥     ♥
Det gör det värt att fortsätta skriva ner vad jag
har använt mig av när jag skapar mina kort.
 
Många lägger ut sina kort på Facebook eller Instagram,
utan länkar eller beskrivning - och det är ju helt ok.
Men vill man veta vad folk använt, missar man ju då den infon.
Jag tycker att halva nöjet med att se vad andra gjort
är att man ska kunna inspireras och få tips på saker
man vill köpa, eller ta fram och använda sånt man glömt
att man har i sina gömmor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint kort du gjort! Jag lägger själv ut mina alster på instagram men försöker alltid lägga till en # med de grejerna jag har använt. diddis_creativa

2019-09-08 @ 22:19:08
Postat av: Anonym

Underbart kort! Så glad över att du visar och beskriver! Själv är jag sämre på det! Stor kram!
Catharina/Cathspyssligaliv

2019-09-11 @ 06:55:35
Postat av: Maria

Tack för titten idag, ett fint kort som vanligt =) Du skämmer bort oss besökare och de som får dina vackra, välarbetade kort =) Tack för att du skriver vad du använt på dina kort, det inspirerar till att köpa nya saker och utforska andra stämpelmärken osv. Jag själv är ganska dålig på att skriva vart papprena kommer ifrån för att jag inte kommer ihåg och märken på dies och dekorationer glöms också bort. Tack för dina inlägg =) kram

2019-09-12 @ 20:49:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0