2 Mars -19 Gult som solen

 
Påskgult kort, och jag funderar på om jag ska skriva
Glad Påsk på skylten eller ej....vi får se hur jag gör.
Mönstrade papper från My Minds Eye.
Jag har köpt dem hos Engströms på Avestaträffen,
då kunde man köpa en hel packe mönsterpapper från samma märke
för 200 kr. Kanonbra erbjudande!
Stjärnan är utstansad med die från Memory Box.
Den gula blomman vid stjärnan är utstansad med die från
Cherry Lynn Design. I mitten har jag satt en ros.
 
 
Motivet är stämplat med en clearstamp från
De har släppt massor av nya och nygamla motiv,
ta en kik i deras webshop för att se allt fint!
 
Jag har stämplat henne med Memento stämpeldyna, 
färgen Espresso Truffle
på papperet Colour copy 250 g.
 
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Vit klänning: W1
Förkläde, strumpor och huckle: YR23, Y23-21
Prickar på huckle: W3-1
Skylt: E42-41-40
Skor: E43-42-41
 
I motivet och runt kanterna av mönsterpapperna
har jag använt en glitterpenna, Sakura Gelly roll clear star #700.
Motivet och fotomattorna bakom är utstansade med dies från
CC Design, inköpta hos Engströms.
Du hittar dem HÄR
 
 
Snurrblomman har jag gjort i samma papper
som det bakersta mönsterpapperet på kortet.
Eftersom det sitter en mönsterpappersbit ovanpå så stansade
jag ut en cirkel i det mönstrade bakom, där det inte syns.
Du kan se hur jag gör egna snurrblommor om du klickar
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Fint kort i snygga mönsterpapper. Visst kan du skriva Glad Påsk på skylten, vi är snart där och det fint målade motivet tycker jag påminner om Påsk. Hoppas du blir bra snart. Önskar dig en trevlig helg. /kram bibbi

Svar: Tack för fina kommentaren ♥
Åsa/asamia

2019-03-02 @ 10:14:12
Postat av: Paula

Verkligen en vårigt kort :)
Brukar vara här inne och kika, även om jag inte skriver något. du kör din egen stil och den är lätt att känna igen - bra färgkombinationer, dina ihopsättningar, hjärta och stämplar.
Ha en bra helg :)
Hälsningar Paula

Svar: Tack för att du skrev en kommentar, så roligt att se vem som kikar in. Välkommen åter!
Åsa/asamia

2019-03-02 @ 12:00:14
Postat av: Ann-Marie

Jag älskar gult, den är så underbar, jag tänker på sol och värme och underbara tider utan en massa kläder och framförallt är det en färg som gör dej kreativ, så gul färg i ett skapande rum är oerhört smart. Sen finns det gula nyanser jag gillar mindre, senapsgul t ex. Men ditt kort är inte smuts, nä det är guldigt värre och får mej absolut att tänka på sol, påsk och vår. Så en vårhälsning kan det ju också stå på kortet.

Kraaaaaaaaam

2019-03-02 @ 15:09:23
Postat av: Eva

Jättevackert kort.Du har så fina detaljer precis på rätt plats. Vi pratade just om påskkort på vår scrapträff igår. Är det lönt att göra sådana ? Inte många som skickar påskkort idag. Jag tror nog att våra gamla släktingar ska få var sitt.
Ha det gott . Kram Eva

2019-03-03 @ 13:47:18
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så fint kort, Glad Påsk hade ju passat på skylten, men det måste inte nödvändigtvis vara ett påskkort =) Kram

2019-03-05 @ 20:03:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0