22 juni -19 Midsommardagen - perfekt pysseldag

 
Idag bjuder jag på ett kort med Maja Designs fina mönsterpapper.
Jag använder i stort sett bara Majas papper,
älskar de dova färgerna och de fina blommönstren.
Tagen har jag köpt på IKEA,
tyvärr verkar de ha slutat med dem,
var dit och letade för ett par veckor sen, och hittade
dem inte längre.
Typiskt att jag inte köpte fler när de hade.
 
 
Motivet är en av de nyaste hÄnglarna,
en clearstamp som man köper i ett set med två "figurer"
och några texter.
Du hittar deras fina stämplar hos
 
Jag har stämplat tjejen med bikupan på ett papper
som är bra till copicpennor.
Papperet heter Colour Copy, och jag har använt 250 g.
Stämpeldynan jag använt heter Memento.
Dessa copic har jag använt till färgläggningen:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E35-33-30
Kläder: RV95-93-91, RV10-000
Bikupa & skor: E71-70-41
Strumpor: W1
Skugga: T1
Gräs: YG67-63-61
 
 
I kanten av texten har jag satt några kvistar och blommor.
Kvistarna är stansade med en die från Cherry Lynn Design.
Snurrblommor kan man lätt göra själv,
kika gärna på min demo.
 
Texten är stämplad med clearstamp från
När jag stämplar texterna, tycker jag att
det blir bättre när jag använder en vattenfast 
stämpeldyna. Jag använde dynan Versa Fine,
för den ger fina och tydliga linjer.
Jag har använt olika dies till textlappen och resten
som är bakom. Den bakersta med små öglor är från Crealies. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gullig stämpel och fin text, viktig att påminnas om! Det finns ju bara en som är som en själv =) kram

2019-06-22 @ 19:55:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0