8 Juli -19 Birgit 60 år

 
Födelsedagskort till Birgit som fyllde 60 år igår.
Birgit är syster till vår granne på landet.
Hon gillar sol och sju är ett lyckotal eftersom
hon fyller 7/7.
Jag har satt dit sju blommor, sju fjärilar
och sju rhinestone (glitterpärlor).
Jag har skrivit ut texten på datorn med
en gratisfont från Dafont.com som heter Distant stroke.
 
 
Motivet är stämplat med en clearstamp från
Samma motiv har funnits hos hÄnglar&stÄnglar
som gummistämpel, och jag tror den finns kvar i ett set
med gummistämplar i hÄnglar&Wings webshop.
 
Jag har färglagt motivet med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-44-42
Klänning: R83-81
Skor: R85-83-81
Vitt: W1
Skugga: W1
 
 
Idag bjuder jag på några shoppingtips ;)
 
Här syns tydligt hur jag sätter mina motiv
och detaljer med distanskuddar.
Jag gillar när kortet blir tredimentionellt.
Jag köper mina distanskuddar hos Biltema.
De är kanonbra, sitter fast bra och går bra att
klippa till lagom stora bitar.
HÄR hittar du dem.
 
Jag använder även Biltemas dubbelhäftande tejp,
kanonbra tejp som jag klipper i önskade storlekar.
HÄR hittar du tejpen.
 
För att inte saxen ska bli kladdig av tejp
och dubbelhäftande kuddar,
så använder jag Biltemas sax som är belagd
med teflon, vilket gör att det inte fastnar.
Den är verkligen kanonbra!
Du hittar saxen HÄR
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Såå fint kort,gillade ditt tänk med siffran 7.Tack för köptipsen,använder du den tejpen till korten,eller använder du lim som jag sett på youtub att många gör, sen vet jag att du gillar din limpistol, jag har flera liggande, försökte köpa en på Maxi, men tyvärr är lagret olika hos olika Maxi, har du något nummer eller namn på den? Ha en fin dag
,Kram

2019-07-08 @ 08:17:36
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Åsa Nygårds

Å så fint kort å med en smart tanke kring siffran 7 😍
Uppskattade alla tips å att du skriver så tydligt vad du använt. MEN undrar vad för die solen är? Bara älskar den ❤

2019-07-08 @ 11:08:51
Postat av: Ann-Marie

Sju-kt snyggt med, Hur SJUtton klarar du det veckans alla SJU dagar? Jag 7-ter bara upp saker i sista stund blir det klart men du har ett SJU h-vetes tempo hihihi nä nu blir det inga mer 7-ka skämt *oj så blev det ett till ja för annars blir det ju inte sju saker....*sorry, mina döttrar hade inte tyckt det varit så kul, snarare torrt men vem bryr sej ingen behöver ju vård på sykehus i alla fall! Ha det så härligt uppe i skogen!

Krama myggen och knotten!

2019-07-08 @ 21:21:30
Postat av: Maria

Det blir verkligen snyggt när man sätter distanskuddar och får ett annat djup i korten. Det händer liksom lite mer då och motivet får ett fint fokus. Kram

2019-08-01 @ 13:32:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0