7 Juli -19 En liten båt

En liten båt blir ofta våt,
om magen när det stänker.....
 
Ni vet barnvisan, den tänkte jag på 
när den här lille söte grabben landade hos mig.
 
 
Det fick bli ett kort med havstema.
Lite nät, ankare och båtar passar väl bra ;)
Blått och rött är också havstema för mig.
Mönstrade papper från Maja Designs Summertime.
 
 
Motivet är från
och jag har färglagt honom med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E47-44-42
Byxdress: B97-95-93-91, C3-2-1
Båt: C3-1-0, E74-71-70
Skugga: T2
Strand: E31-33-30
 
Runt motivet har jag använt små
clearstamps från Nellie Snellen.
Bakom motivet har jag stansat ut en kant
med die från CC Design.
 
 
Grattistexten har jag stansat ut i både rött och vitt
och klistrat dem på varandra med lite förskjutning för att få en "skugga".
Lilla hjärtat är stansat med die från Gummiapan.
Nätet är en nät att knyta ryamattor på.
 
TACK för titten idag!
 
♥     ♥     ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, du vad tänker jag? Jo, först och främst är den där killen oerhört söt även i svart/vitt men så klart så blir det mycket trevligare med färg och det gäller killen med. Supersöt, undrar vart han kommer drömma sej bort, jag hänger med lillkillen, väskan är packad och luckan är för brunnen så stänger vi luckorna för fönstren och stoppar ner nyckeln... *rusar så fort att jag knappt ser de fina pappren, men...Bråttom ju, båten lägger ut redan*

2019-07-07 @ 13:40:44
Postat av: Maria

Den pojken var ju himla söt och du har verkligen färglagt honom fint. Snyggt med förskjutningen på texten och den fina prickiga stämpeln du använt runt motivet. Kram

2019-08-01 @ 13:33:57
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0