6 Juli -19 Bröllopsdags

 
Bröllopskort till min dotters sambos pappa,
som ska gifta sig med sin Wendela.
De har skickat ut inbjudningskort i lila, så vi tyckte att 
det passade bra med lila på bröllopskortet också.
 
Mönstrat papper från Maja Design.
Nätband i grått inköpt på ICA Maxi i julas.
Texterna är utskriva på datorn.
Fonten har jag hämtat från Dafont.com,
en gratisfont som heter Distant Stroke.
 
 
Motivet är en digital stämpel från
Jag har färglagt den med copicpennor.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hans hår: E43-42-51
Hennes hår: E42-51-50
Klänning: C1
Kostym: C7-5-3
Skugga: T1
 
 
I hörnet har jag satt några rosor och en rosett,
tillsammans med ett par utstansade blad.
Jag har använt en die från Cherry Lynn Design till bladet.
 
Om du vill se hur jag gör rosetter på ett enkelt sätt,
klicka HÄR
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh vilket ljuvligt vackert bröllopskort! Så läckert blomarrangemang och den skira rosetten - love it! Skylten som sticker ut vid sidan med bröllopsdagen är också såå snygg!
Kram!

2019-07-06 @ 21:44:58
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Vackert och fint kort
i sköna färger :)
Ha det gott // Lisa

2019-07-08 @ 06:55:13
URL: http://lisa-olsi.blogspot.com/
Postat av: Maria

Åh, så fin den stämpeln är och så fint färglagt. Så snyggt med lila och kul att följa färgen på inbjudan, kanske gick hela bröllopet i de accentfärgen? =) Jättefint kort! Kram

2019-08-01 @ 13:36:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0