13 Juli -19 Bröllop i Söderhamn

 
Bröllopskort till ett par från USA som ska gifta sig
i kyrkan i Söderhamn.
De har släkt där, och ville vara i Sverige på sin stora dag.
Jag fick i uppdrag att göra ett bröllopskort i rosa, 
gärna med nåt svenskt på kortet - och eftersom de ska få
en dalahäst i bröllopspresent, så passade det bra med en dalahäst
även på kortet. Det fick bli en häst i rosa förstås ;)
Texterna är utskrivna på datorn.
Fonten jag använt har jag hämtat hos Dafont.com
och den heter Distant Stroke.
 
 
Motivet är en digital stämpel från
Jag har färglagt det med copicpennor.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hans hår: E44-43-42
Hennes hår: E51-50-42
Klänning: C1
Kostym: C7-5-3
Skugga: RV000
 
Runt motivet har jag använt dies
från Crealies.
 
 
 
I hörnet några blommor och en rosett av organzaband.
Jag har demo där jag visar hur jag gör rosetter och snurrblommor.
Klicka HÄR om du vill se.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint kort! Denna stämpeln är ju bara så himla vacker. Den ger ett lugn över kortet på något fint sätt. Snygg text med den fonten. Kram

2019-08-01 @ 13:23:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Lisa-olsi

Underbart kort i sköna färger,
kul med hästen :)
Ha det gott // Lisa

2019-08-05 @ 06:02:49
URL: http://lisa-olsi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0