27 Februari -19 Dovt lila hÄngla

 
Mönstrade papper i dovt lila från Panduro.
Flickan är en nygjord hÄngla i clearstamp. Hon har funnits i gummi förut,
men är lite mindre i storleken nu.
Även texten är stämplad med en clearstamp
från
hÄnglar&Wings
 
Det utstansade bakom motivet har jag stansat
med en die från CC Design,
inköpt hos Engströms.
Jag hittar inte den runda just nu, så den kanske är slut
men den rektangulära som är likadan hittar du HÄR
 
 
Motivet är stämplat med Memento stämpeldyna på
papperet Colour copy 250 g.
Perfekt papper när man vill färglägga med copicpennor.
 
Jag har använt dessa copic:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Klänning & rosetter: V95-93-91
Vitt: C1
Skor: E74-71-70
Skugga: V0000
 
Jag har klippt ut motivet för hand och satt fast henne
på cirkeln med dubbelhäftande distanskuddar.
Jag gillar Biltemas, som sitter bra och går att klippa i lagom storlek
om man inte vill ha dem fyrkantiga som de är i förpackningen.
 
 
kan du se hur jag knyter en dubbel rosett
på en matlagningsplastgaffel från Ikea.
Till den här rosetten har jag använt  brett organzaband och gjort en lite bredare rosett.
Jag har gjort en pappersgrej som man kan knyta runt som är ca 7 cm bred.
Jag limmar alltid blommor och rosetter med limpistol från ICA Maxi. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åhhhh, ett härligt kort i fin färg! Bra storlek på stämpelmotivet i förhållande kortstorleken.

Kraam

2019-02-28 @ 17:30:51
Postat av: Maria

Åh, den stämpeln är ju så himla söt! Jättefint kort! Kram

2019-03-05 @ 20:07:57
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0