29 December -19 Gult som solsken

Gult som solsken, gult som gull, vi har hela ängen full.....
Det finns en visa i Majas alfabet om gult,
eller egentligen om smörblomman.
Jag brukar ju säga att gult är fult,
men ibland gör jag gula kort ändå ;)
Och rätt bra blev det nog allt *fniss*
trots att det är väldigt gult.
 
 
Jag har använt mönsterpapper från MME.
Köpte på mig stora packar med mönsterpapper
hos Engströms
när de hade mässa, alla i samma märke.
Tror det var 100 papper för 200 kr.
 
Motivstämpeln är en gammal gummistämpel
från hÄnglar&stÄnglar, och vet att den fanns med på
hÄnglar&Wings
rea nu i mellandagarna, men nu är den tyvärr helt slut.
 
 
Motivet är färglagt med copicpennor.
Hud: E04-11-21-00-000, R21
Hår: E47-37-35, Y23
Klänning: YR24-23, Y23
Byxor: C1
Skor: E47-44-43
Skugga: YR000
 
Vita prickar med pennan POSCA vit 
och glitter med pennan Sakura gelly roll clear star.
Glitterpennan har jag även använt runt kanten av
det gula prickiga papperet.
 
 
Textstämpeln är från
och det är helt perfekt att den är i clear, 
så man ser precis var man stämplar den.
Jag har använt dies av olika märken för att
stansa ut cirklarna. 
De yttersta och innersta med scalloped kant
är av märket CC Design.
Den bruna i mitten är stansad med en stygndie,
minns inte exakt vilket märke.
Bladen är stansade med die från Cherry Lynn Design.
 
Blommorna är fastlimmade med limpistol.
Jag brukar använda min limpistol från ICA Maxi,
den är helt suverän. Den droppar inte, och det man limmat
fastnar direkt. Blir knappt några limtrådar heller.
 
Jag vill passa på att tacka alla besökare för 2019,
det har varit välbesökt i bloggen och jag hoppas att
du är nöjd med vad du ser; mina bilder och min info
om vad jag använt.
Ni som följer mig vet säkert att jag inte är designer för nån
butik, eller nåt märke, utan skapar med det jag vill och tycker om.
Så reklamen som blir här, är bara för att du ska veta var du kan
få tag i sakerna, utan att jag får nåt för det själv.
Därav står det inte alltid vad jag använt, och inte alltid vad det
är för märke, för ibland missar jag att skriva upp,
och ibland har jag inte sakerna nära datorn när jag bloggar.
Jag ser fram emot att få se dig här under 2020.
 
♥     ♥     ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Gult är en av mina älsklingsfärger och inte fult, det främjar ju kreativitet, men det tror jag du vet, eller?

Hur som helst Gott slut och Gott Nytt år! Kraaaam


2019-12-29 @ 20:25:03
Postat av: Maria

Gult är fint och det lyfter humöret nu när solen lyser med sin frånvaro ;) Tack själv för alla fina alster du visar här i din blogg. Kram

2020-01-03 @ 16:47:28
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0