17 April -19 Gult som solsken

 
Gult är inte min favoritfärg, det vet nog de flesta
som besöker min blogg eller som känner mig.
Idag kallar vi det "Gult som solsken"
och inte gult är fult, som jag brukar säga ;)
Passar ju rätt bra med gult och lite orange till påsk,
eller hur ;)
 
 
Tjejen är en nyligen släppt clearstamp hos
som jag tycker är supersöt!
Jag har färglagt henne med copic sketch.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Klänning: YR23, Y23-21
Vitt: W1
Skor: E71-70-41
Skugga: YR000
 
Glitterpennan Sakura Gelly roll clear star #700
har jag använt i motivet och runt kanter på kortet
för att få glittereffekt.
Jag brukar ringa Hannas Pysselstuga och beställa.
Funkar inte att beställa i webshopen tyvärr, men Hanna
fixar det ändå.
 
 
Jag fick för ett tag sen ett fint gulrutigt band som min
vän köpt på rea, och det passade perfekt till det här kortet.
Du kan se hur jag gör rosetter på en gaffel
Mönstrade papper från My Minds Eye.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gult kan vara fint, även om det inte är min favoritfärg heller =) Kortet andas lite 70-tal tyckte jag, och blev väldigt fint =) Piggar upp med lite glada färger. Kram

2019-04-23 @ 21:05:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0