9 December -18 Andra advent

 
Idag är det andra advent,
och jag visar ett kort som inte alls har med jul att göra.
En nysläppt liten sötnos som jag inte kunde låta bli
att klicka hem från
hÄnglar&Wings
 
Mönstrade papper från Maja Design.
 
 
Motivet hittar du HÄR
 
Jag har färglagt henne med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-51
Kläder: RV95-93-91. C1 till vitt.
Skor: E42-41
Skugga: T2-1
Glitterpennan Gelly roll clear star #700
på motivet för att få det att glittra.
 
Bakom motivet har jag stansat ut med
en die från Aliexpress eller Wish.
Mellan motiv och det utstansade sitter en
bit guldglittrigt band.
 
 
Även bakom blommorna har jag samma guldiga band.
Rosor och utstansade swirlar tillsammans med
en blomma jag gjort själv av foamiran.
 
Ett tips som jag får frågor om ibland:
När jag använder färgad cardstock bakom mönsterpapperna,
så stansar jag i dem först - där det inte kommer synas.
För att använda papperet fullt ut och för att korten
inte ska väga på tok för mycket.
T.ex. så är det rosa utstansade som sitter bakom flickan,
stansat i det största cardstocket som sitter mot kortstommen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så otroligt söt lite tjej! Jag förstår att hon fick flytta in hos dig. Och fina färger som alltid! //Carina Westner

2018-12-09 @ 22:37:31
Postat av: Ann-Marie

Söt liten tjej, fina kläder i vackra färger! Hela kortet är snyggt

Kraaaam

2018-12-10 @ 22:38:02
Postat av: Ann-Marie

Söt liten tjej, fina kläder i vackra färger! Hela kortet är snyggt

Kraaaam

2018-12-10 @ 22:38:03
Postat av: Maria

Sött kort och väldigt fin stämpel, förstår att du blev förtjust i de. Snyggt mönsterpapper! Kram

2018-12-11 @ 21:24:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0