31 December -18 Just sitting here.....

Tack för alla besök under året!
Vill passa på att önska er ett
Gott Nytt År
2019
 
 
Text och motiv från
hÄnglar&Wings
 
Jag har haft lite problem med clearstamptexter,
som flutit ut på papperet när jag stämplat på samma
papper och med samma stämpeldyna
som jag använder till motiven.
Nu har jag testat stämpla på samma papper,
men med vattenfast dyna, och då fick jag till det bättre.
Jag vågade inte stämpla texten på samma papperlapp
jag färglagt stämpeln på, utifall det inte skulle bli bra.
Stämplade texten på en egen lapp,
som jag sen stansade ut med en die från CC Design.
Sen klippte jag ut det färglagda motivet 
och satte fast honom i hörnet med 3D-kuddar.
Visst är han söt! En av mina absoluta favoriter bland de
nysläppta hÄnglar&Wings-stämplarna.
 
 
Motivet är färglagt med copicpennor.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-42
Mössa, vantar, halsduk: BG96-93-90
Byxor: E42-41-40
Tröja: E44-43-42
Skridskor: W3-1-0
Skugga: E40
 
 
 
Mönstrade papper från Maja Designs julblock.
I hörnet lite olika blommor och snöstjärnor
som jag stansat med Martha Stewarts punch.
Veteaxen är stansade med die från Cherry Lynn design.
Om du vill se hur jag gör snurrblommor,
kika på denna länk:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men åhhhhhhhhhhh, rackarns söt!

Gott Slut och Gott Nytt År!
Kram Ann-Marie

2018-12-31 @ 14:09:46
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint och gulligt kort,
snyggt sammansatt i sköna färger :)
Jag önskar dig ett bra 2019 // Lisa

2019-01-03 @ 02:37:52
URL: http://https://lisa-olsi.blogspot.com/
Postat av: Maria

Blev ju jättefint att texten sitter på bakgrundspappret och att stämpeln liksom poppar ut lite från pappret på detta sättet. Jättefint! Kram

2019-01-09 @ 21:21:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0