16 April -18 Fiskekille fyllde 5 år

I lördags firade vi en liten kille som gillar att fiska.
Han fyllde 5 år och hade önskat sig en egen fiskehåv
och riktiga drag med riktig krok.
 
 
Fiskekillen har Carina Wikström ritat, visst är han fin!
Jag försökte få till en öring, vet inte riktigt om min
fisketokiga sambo tyckte att den dög - men den fick bli så :)
 
Runda Hipp hipp hurra med Hugo har jag skrivit ut på datorn.
Fonten heter Sketchica och den har jag hittat på Dafont.com
 
 
Fiskekillen är färglagd med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E11-21-00-000
Fisken: BG90, YG93-91, R05
Väst, hatt & Stövlar: YG97-95-93-91
Spö: W7-5
Skjorta & byxor: W5-3-2
Skugga: BG90
Mark: BG91
 
5-åringen fick sina drag och sin håv.
Han fick äta god röding till middag, som han själv fångat,
och så glass som efterrätt - sen somnade han gott i soffhörnet
medan vi vuxna satt och pratade tills det nästan var natta.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Så underbart härligt fiskekort, me like:) Den lille killen är ju för söt och du har färglagt sååå fint:) och visst ser man att det är en öring:)))
Läckra papper, dies och dekorationer:)) Sååå läckert kort!! Hugo måste ha blivit överförtjust i kortet:)
Tack för alla fina kommentarer inne hos mig, blir så glad:)

Ha en fin fortsatt vecka:)
Kramizar Marie

2018-04-17 @ 11:45:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Jättefint och gulligt kort,
snygg grön färg och söt grabb :)
Kul att Hugo fick passande kort
till sina presenter :)
Ha det gott // Lisa

2018-04-17 @ 22:05:53
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Maria

Underbart kort! Gillar verkligen stämpeln och tycker du fått till öringen riktigt bra =) Den stämpeln hade passat bra på ett kort till min bror, far eller syssling som alla älskar att åka ut och fiska. Kram

2018-04-18 @ 14:06:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0