23 September -17 Maja designs fina papper

Maja Design har sååå fina papper,
äskar dem alla!
Här har jag använt två blå mönsterpapper
ur serien Vintage romance.
Jag har inspirerats av ett jättefint kort
som Maja Design la ut på FB eller Insta för att inspiera.
 
 
Helen på Scrapfabriken lärde oss att göra blommor 
av foamiran på träffen/mässan i Ludvika, 
och det är jättekul!
Här har jag använt några av blommorna jag skapat
sen jag kom hem från träffen.
Det är de tre större blommorna i mitten jag gjort,
de med pistiller i mitten.
De andra blommorna är såna jag köpt och hade hemma,
vet inte märket på dem.
Blå organzabandet har jag köpt på rulle från Wish.
Perfekt till kortmakeri.
De små pärlstråna har jag köpt från WildOrchidCraft på nätet.
Allt är fastsatt med limpistolen jag köpt på ICA Maxi.
Den är kanon tycker jag, metallröret smalt och lagom till
papperspyssel och limmet sitter som berget
när det stelnat - och det stelnar fort.
 
 
En annan vinkel av kortet, för att blommorna ska synas lite bättre.
Tyvärr blev närbilden suddig, så den får du inte se ;)
 
Kika på den här fina youtubevideon som visar hur hon gör
ungefär såna här blommor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Allt du gör blir alltid såå fiint!
Kram
Inga

2017-09-23 @ 17:36:40
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Yvonné

Nu blir jag inspirerad att göra kort igen efter att tittat på dina fina kort.
Kram

2017-09-24 @ 20:17:54
URL: http://joytillsammans.blogspot.se/
Postat av: Ann-Marie

Åh vilket vackert kort, med blommorna du lärt dej göra blev det liksom pricken över i:et!
Maja Design gör ju bara för underbara papper, jag köpte två-tre stycken stora i Denim-serien och tänkte göra en LO om våran/våra Jeanstjejer. De här hade ju passat utmärkt till det och kunnat göra en Monochromatic. De där glömmer man inte...*blink*

2017-09-26 @ 10:15:30
Postat av: Maria

Så snyggt med uppviket på kortet, det ger verkligen en känsla av liv när det inte är för endimensionellt =) kram

2017-09-26 @ 20:17:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0