11 September -17 hÄnglar i shabby chic-stil.

På träffen i Ludvika påbörjade jag det här kortet.
Motivet är färglagt med copicpennor,
och när jag skulle chalka kanten runt motivet råkade det komma
chalk på klänningen....men det får vara så.
Det är ju ett shabby chic-kort.
 
 
Blommorna har jag gjort, den ena sorten av foamiran
och den andra är snurrblommor.
När man snurrar snurrblommor är ett tips
att inte ta för tjockt papper.
Jag tycker det funkar bra med vissa mönsterpapper,
och kaffefilter är kanonbra!
De kan man även färga in med t.ex distressdynor.
Bladen är utstansade med dies från Aliexpress.
 
 
hÄnglartjejen är en av de allra senast släppta "AttitydhÄnglarna"
Hon är färglagd med copic sketch.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E37-35-33-30
Förkläde: W2-1-0
Klänning: RV91-10-000
Byxor: W2-1-0
Skor: E74-71-70
Gräs: YG97-95-93-91
Skugga: T2-0
 
 
 
 
Närbild på en av blommorna som jag gjort av foamiran.
Scrapfabriken har massor av material till att skapa såna blommor.
Testa, jag tyckte att det var jättekul.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Det här kortet blev verkligen en favorit hos mig:))
Så läckert med den lilla tuffa hÄngla tjejen och dina egengjorda blommor ger jag tio poäng;)Så fina:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-11 @ 20:22:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysselsandra

Hej Åsa vilket jätte fint kort och så fint det vart i dom här färgerna. Dom blir väldigt dekorativa dina egen tillverkade blommor tycker jag. Ha det bra kramar från Sandra.

2017-09-11 @ 22:36:50
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Grattis vännen på din namnsdag! Ha en jättefin dag:)

Kramizar Marie

2017-09-12 @ 10:30:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt med lite attityd i stämpeln och kortet lev så himla fint! Snyggt med de rivna kanterna =) kram

2017-09-14 @ 07:34:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Alltså denna attityd, den är ju för söt! Även här anas en liten ändring i designen, gillas skarpt! Din förmåga att kombinera färger har jag berömt förut, men lite mer beröm skadar inte!

Kraaaam

2017-09-14 @ 19:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0