1 Januari -17 Gott nytt år

 
 
 
Gott nytt år!
Jag hoppas ni hade en fin nyårsafton
tillsammans med vänner, nära och kära.
Själv firade jag slutet på det gamla året tillsammans
med min sambo och min mamma och pappa.
Vi åt god mat och umgicks hela kvällen.
 
Innan nyårsfirandet hann jag scrappa lite,
och jag tänkte visa mitt kort nu för er.
 
 
Den här Magnolian har blitvit en favorit,
visst är hon söt!
Hon passar till det mesta, och här har jag maskat
ihop henne med en grattisstämpel från Jane Design.
Mönstrat papper från Maja Design.
 
 
Motivet från Magnolia är stämplat
med vattenlöslig dyna på papper för kulör kopiering.
Jag har färglagt med copic sketch.
Du kan genom att maila vilka pennor du vill ha,
köpa dessa pennor från Hannas Pysselstuga.
 
Jag har använt dessa pennor till detta motiv:
Hud: E11,21,00,000, R21(till kinder)
Hår: E44,42,51
Kofta: RV95,93,91
Byxor: W2,1,0
Skugga: T2,1
 
 
Snurrblomman har jag gjort av samma mönsterpapper
jag använt till kortet.
Om du vill se hur jag gör en egen snurrblomma,
kika in min demo.
Här har jag stansat ut en rund i mönsterpapperet jag använt,
genom att stansa i papperet precis bakom där jag satt motivet
så syns det inte att jag snott en liten bit där.
Smart sätt att spara på mönsterpapperna, och ändå kunna matcha
med blommor och annat.
Jag har gjort likadant med de utstansade kvistarna,
de är stansade från papperet som ligger som fotomatta under mönsterpapperet.
Man ser ju bara en tunn kant runtomkring, och resten stansar jag ut saker i.
 
 
Några blommor och utstansade kvistar i hörnet.
Jag sätter fast sakerna med limpistol från ICA Maxi.
Runt kanterna har jag lagt smala strängar med glitterlim,
Stickles Star Dust.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh vilket ljuvligt fint kort Åsa! Hon är verkligen söt och du har färglagt så fint! Vackra papper också och så snyggt färgmatchat! Gillar blomdekoren också - toppenkort!!
Tack för en trevlig kväll igår! Kram!!

2017-01-01 @ 14:52:48
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Maria

Otroligt söt stämpel och så smarta tips om att stansa ut saker från papprena som gömmer sig bakom. Supersmart! God fortsättning =) kram

2017-01-01 @ 15:23:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Therese

Superfint kort!!
Kramar

2017-01-01 @ 16:29:51
Postat av: Inga

Gott Nytt År!
Så supersöt Magnolia,är det nya motiv nu,såg ett annat gjort av dig på FB också
Kram

2017-01-01 @ 19:40:55
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie

Vilken start! Det är ju bara föööör gulligt, den stämpeln, gillar massor! Studerar de små detaljerna med lupp, för att liksom "plocka kortet i småbitar". Detta år, hoppas jag kan bli ett bra skapande år. så du kan se fina saker på bloggen (som dessvärre inte fungerar just nu.)

Kraaaam

2017-01-01 @ 23:02:30
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Gott Nytt År Åsa!
Super gulligt kort med en söt stämpel:) Du har som vanligt färglagt den så fint. Härliga papper. Fin text och dekorationer:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2017-01-02 @ 19:56:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Camilla

God fortsättning på det nya året! Supergulligt kort, och jag kan bara hålla med om att stämpeln är ju sååå söt:)
Kram och må så gott!

2017-01-02 @ 22:22:12
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0