24 Augusti -17 Bollnästräff med små utmaningar

I lördags var vi på Bollnästräff
på studiefrämjandet i Bollnäs.
Kerstin var snäll och ordnade träff till oss
scraptörstande träffälskare.
Det skulle bli en lugn träff utan så mycket ordnande, 
men jag och mamma och Monika (plats nr 19)
ordnade ett par utmaningar ändå - bara för att busa lite ;)
Det blev en Bingo (eftersom jag älskar bingo)
och så gjorde vi spillpappersbitar i stängda kuvert,
som vi sen lät deltagarna på träffen välja varsitt.
Jag lovar att det blev många fina aster av dessa utmaningar.
Jättekul att se hur olika det kan bli.
 
Jag gjorde ett kort till spillpappersutmaningen,
för vi hade gjort kuvert till oss också förstås.
Jag fick papper som var i färgerna lila och grönt.
 
 
Jag skar remsor av mina spillpapper, för några var redan smala remsor.
Hade en idé att göra nåt liknande som jag gjort förut.
Hello har jag stämplat dit med en clearstamp som jag köpte på
träffens loppis. Älskar loppis.....och bingo ;)
 
 
Motivet är stämplad med en gummistämpel från hÄnglar & stÄnglar.
Jag har stämplat henne med Memento stämpeldyna
på ett papper för kulör kopiering.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-43-50
Klänning, rosetter: BV04-02-01
Tröja: C1-0
Skor: C5-3-1
Skugga: T2-1
 
 
När jag stämplade Hello, tyckte jag att det blev lite otydligt och flöt ut lite.
Det är ju ett känt problem med clearstamps.
Jag brukar dra några gånger på stämpeln med en nagelfil,
men hade ingen med mig på träffen.
Jag fyllde i texten med en glitterpenna för att det skulle se bättre ut,
gelly roll clear star.
 
Vimplarna - jag har först skurit ut remsor och sen klippt vimplarna för hand.
Bakom blommorna sitter en liten bit silvrigt nät som jag fick en scrappare jag 
träffade på en träff i Leksand för nåt år sen.
Skulle gärna vilja ha tag på mer av sånt nät,
för det gör verkligen mycket för helheten.
Blommor brukar jag limma fast med en
limpistol som jag köpt hos ICA Maxi.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänk så fint det kan bli av spillbitar! Tycker det blev jättefint:) Själv är jag jätte dålig på att använda spillbitarna, tycker liksom inte att jag får till det:(
Kram

2017-08-24 @ 19:16:19
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Hmm, jag vart så nyfiken på hur du menar att du använder nagelfilen. Nu har jag lite att fila på men det här kortet är ju inget undantag från dina andra kort. Ljuvligt söt liten tjej som vanligt och sen har vi ju de fina färgkombinationerna även om du inte kunde styra det det den här gången så fick du till det bra. Men vem hade trott något annat.

Fast jag har börjat med mixed media fast på mitt lilla sätt liksom. Jag gillar det, massor. Men ändå behålla vissa saker som är mitt signum lite, nämligen att fånga känslan. Kolla in kreativa hörnan om någon dag eller så.

2017-08-24 @ 22:58:41
Postat av: Maria

Underbara färger och så snyggt med vimplarna i olika papper. Låter skoj med scrapträffar =) kram

2017-08-30 @ 19:42:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0