18 Augusti -17 Dovt lila

Dovt lila är bara sååå fint, tycker jag.
Jag har hittat copic som passar perfekt till mina
dovt lila papper - kanon!
 
 
De mönstrade köpte jag hos Panduro för länge sen,
tycker de är sååå fina!
Tycker dock inte det syns så bra på fotot. Sorry!
Tagsen är såna man köper, och jag har satt i en bit linsnöre.
Metallhörnet har jag limmat dit med Tacky Glue,
blommorna med limpistol. 
Tycker limpistolen är bra, eftersom blommor inte ramlar av
redan innan man skickat kortet - vilket ibland händer med andra lim.
 
 
Motivet är en söt gummistämpel från Magnolia.
Jag har alltså färglagt henne med copic.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E44-43-42
Tröja: C2-0
Byxor och rosett: V95-93-91
Skugga: T2-1-0
 
Jag har använt en die från Aliexpress
för att skära ut motivet.
 
 
Även hjärtat är gjort med en die från Aliexpress, eller om det var Whish.
Det är lite svårt att få spets att sitta fast bra på kort, tycker jag.
Här har jag häftat fast den med häftapparat. Oftast brukar jag gömma
häftorna med nån blomma, men här fick den synas på ena sidan.
 
Tack för att du kikade in idag, hoppas vi ses snart igen.
 
♥    ♥    ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Raring där, sitter du och tar igen dej så du får kraft till skolan, Tilda. Det gör du rätt i, skolvärlden kan vara jobbig emellanåt. Men här har du det fint med blommor och spets och lite prickar, förtjusande vackert skulle jag nog säga.

Kraaam

2017-08-18 @ 14:59:31
Postat av: Anonym

Jättesött kort!! Fint med den dovt lila färgen:) Jag gillar också de dova färgerna bäst, men ibland är det kul att prova något annat:)
Kram och ha en bra vecka!

2017-08-20 @ 23:07:38
Postat av: Camilla

Jättesött kort! Fint med den dovt lila färgen:) Jag gillar också de dova färgerna bäst,men ibland är det kul att prova något annat:)
Kram och ha en bra vecka!

2017-08-20 @ 23:09:30
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Maria

Gillar också de dovt lila nyanserna, det är fint när färgerna vi mönsterpappren harmonierar (säger man så?) med färgerna stämpeln är målad med. Det har jag upptäckt sedan ett tag tillbaka. Innan målade jag en massa stämplar och sen valde jag ut en och letade efter passande papper. Nu väljer jag stämpel, sen papper, sen färglägger jag utifrån färgerna på pappret =) Ha de fint! Kram

2017-08-21 @ 19:58:23
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0