17 Augusti -17 Murrigt bruna mönsterpapper

 
 
 
Kort i murrigt bruna färger idag.
Mönstrade papper från ett 12" block från Tim Holtz
som jag köpt på scraploppis.
 
 
Motivet är en gummistämpel från Magnolia.
Jag har färglagt med copicpennor.
Hud: E13-11-21-00-000, R21
Hår: E44-42-50
Rosett: R22-21-20
Blus & stövlar: C2-0
Byxor: E44-43-42
Grönt gräs: YG97-95-93-91
Skugga: W1
Jag glittrar alltid motiven genom att rita små smala streck
lite här och där i det stämplade med en Gelly rollpenna, clear star nr #700.
 
 
Några rosor tillsammans med en utstansad blomma i mörkbrunt.
die från Cherry Lynn Design,
och en bladswirl, die från Magnolia.
Runt kanterna har jag glittrat med Stickles Platinum.
Jag tog upp den mörkaprikosa färgen i flickans rosett
i blommorna, för att det inte skulle bli fullt så brunt
som mönsterpapperna var.
Lite färg vill man ha ;)
 
 
Två tags i kanten som jag stansat ut med dies
från Aliexpress.
I den ena tagen sitter ett linsnöre.
Även den vågiga kanten bakom motivet är 
stansad med en die från Aliexpress.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Åter ett underbart kort med så detaljer som gör hela kortet!
Kram Ulla

2017-08-17 @ 21:58:28
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Maria

Härliga färger och motiv. Så fint med tags =) kram

2017-08-21 @ 20:00:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0