9 April -17 Lila med tag

Idag bjuder jag på ett kort i lila med tag i kanten.
 
 
Spillbitar av mönstrat, så vet inte märket på dem.
Blommor i lila, vitt och rosa.
Rosett i lila organzaband.
Jag knyter rosetten runt en plastgaffel från Ikea,
sån man lagar mat med.
Lätt att få den bli lika stor på båda sidor då,
snabbt och enkelt.
 
 
Motivet är en Magnoliastämpel från senaste släppet.
Jag har stämplat henne med Mementodyna
på kopieringspapper för kulör kopiering,
Colour copy 200 g.
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11-21-00-000, R21
Hår: E57-55-53-51
Byxor: C3-1
Kofta: V95-93-91
Skugga: T2
Gräs: YG91-93-95
 
 
 
Runt motivet har jag använt en die från Roxstamps
med fina kryss i kanterna.
För att få den att stansa bra, får man lägga
den på diagonalen i maskinen.
 
Tack för titten, hoppas du fann nån detalj du kan inspireras av.
Välkommen åter! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, så sött!!
Kram och ha en skön söndag!

2017-04-09 @ 11:34:42
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Maria

Så söt stämpel, de släpper lite nytt fint =) Fint med de lila nyanserna på pappren med olika mönster och den dien med X-mönster var jättefin! Kram

2017-04-09 @ 15:46:14
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

ja men titta där fick jag svaret bara jag scrollade lite till, söt tjej som sitter i gräset och myser, omgiven av vackra blommor och en fint knuten rosett (hur får du dom så vackra? Du får det så fint och det "håller ihop" färgerna tas upp lite här och var så som jag brukar göra också. Men ditt blir bra, mitt blir för mycket. jaja, med träning så kommer jag lite närmre...

Kram

2017-04-10 @ 11:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0