8 September -16 Nu är det jul igen......eller inte än väl ;)

 
Nu är det jul igen.....eller inte än väl.
Visst längtar man till julen, men först
vill jag ha sensommaren och hösten med alla fina färger.
Jag har iallafall gjort ett julkort nu, med en supersöt
digital stämpel från Mo Manning
 
 
Den här gången målade jag motivet innan jag valde papper,
och sånt blir aldrig riktigt bra.
Han är lite för klarröd för papperna,
men det var det bästa jag kunde hitta i mina gömmor.
Jag har färglagt med copicpennor,
och dessa pennor har jag använt:
Hud: E11,21,00,000,R21
Hår: E42,44
Mössa: R59,46,27,05
T2,1,0
Byxor: C5,3,2
Skor: E44,42,41
 
 
Lilla God julstämpeln är min egen design,
och jag har kvar av alla arken än så länge
så är du intresserad så kika HÄR
 
 
Jag tänkte visa med bilder hur jag gör
för att stansa ut ett motiv där en del behöver sticka ut'
utanför dien.
 
 
Först lägger jag på dien för att se var jag behöver klippa.
Sen klipper jag runt den del som ska sticka ut.
Klipper rakt in från kanten, och sen nära runt motivdelen,
i det här fallet larvens bakdel.
Sen lägger jag dien (med det skärande neråt) runt motivet,
jag drar in dien från sidan, 
så jag får larvens bakdel ovanpå dien.
Sen lägger jag på nästa platta och kör igenom maskinen.
 
 
När jag lyfter bort den översta plattan och dien ser det ut så här!
Hoppas du kunde hänga med och förstå hur jag gjorde.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Länkarna fungerar inte
. Jättefint kort. Vill köpa stämpeln. Får prova via dator senare.😃

Svar: För mig fungerar det att trycka på länken, man kommer direkt till den stämpel jag använt. Hoppas du får det att funka från datorn, borde ju fungera på telefonen också.
Åsa/asamia

2016-09-08 @ 18:06:42
Postat av: Ann-Marie

Har du en magisk pinne, eller vad. Allt du rör vid blir ju suveränt! Själv färglägger jag med mina akvarellfärger...och blir nöjd ibland och ibland inte. Lite matlagning och sen måla lite till.

//Kram Ann-Marie

2016-09-08 @ 19:12:36
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Maria

Så söt liten tomtenisse du hittat och så fint med alla stjärnorna =) kram

2016-09-08 @ 19:27:11
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Så sjukt snyggt kort, WOW jag tror nästan detta är ett av favoriterna. Älskar färgerna, motivet mm

Längtar till Ludvika.. ska bli kul träffas :D kram

2016-09-11 @ 12:57:36
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej vilket fint julkort. Är mysigt att komma igång lite med julkorten nu. Får sådan fin inspiration av dina kort. Ha det bra kramar från mig!

2016-09-12 @ 00:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0