18 September -16 Dopkort

Min sambos vän ska på dop idag,
och jag fick äran att skapa kortet.
Tyvärr hade jag lite dålig hörsel, så jag skrev'
fel namn.....men det löste vi med att jag skickade upp
en bokstav. Pojken heter nämligen Nilo, inte Milo som jag tyckte mig höra.
Förlåt Heikki!
 
 
Beställaren ville ha en pojke med en bil, så jag
har maskat ihop två av Vilda stamps fina stämplar.
Gick smidigt och enkelt att maska, eftersom jag använde
min Misti - en väldigt bra uppfinning.
Köpte min hos Engströms.
Tycker dock den är lite väl dyr....men man får tänka på
alla papper man spar när man slipper stämpla om
när det blivit fel eller dåligt tryck.
 
 
Pojken och bilen är färglagda med copic.
Byxor: E71,70
Mössa och strumpor: B97,95,93
Tröja: W2,0
Skugga: T1,2
Bil: T3,2,1,0 & B93,91
 
Runt motivet har jag använt en die med små kryss
från Roxstamps, köpte den hos Scrappweb.
 
 
Texten har jag skrivit ut på datorn.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättesött kort! Underbara stämplar som du maskat ihop jättefint:)
Ha en fin söndag!
Kram

2016-09-18 @ 11:11:13
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Det är väl ingen när det går att lösa misstag på ett så enkelt sätt. I nuläget så känner jag att jag inte använder så mycket stämplar så att det är ekonomiskt försvarbart. Sen förstod jag väl inte riktigt, kanske kan få en liten demonstration vid tillfälle.

2016-09-18 @ 12:33:26
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Maria

Verkligen fint, denna stämpeln passar ju till många kort =) Snygg bil och så snygga kanter på fotomattorna. Kram

2016-09-19 @ 19:36:08
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0