6 Oktober -16 Kramkort

 
Kramkort med lila hÄngla.
 
 
Mönstrade papper från Maja Design.
Jag gillar deras papper, för att de är dova i färgerna, de hör ihop och man kan
göra kort med flera olika mönstrade som går i samma nyans.
 
 
 
Motivet är en gummistämpeln från hÄnglar & stÄnglar.
Jag har färglagt henne med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hud: E13,11,21,00,000, R21
Hår: E50,53,55,57
Kläning: V95,93,91
Skor: V91,01,000,0000
Byxor: T0,1,2
Skugga: C3,1,0
 
 
Motivet är utstansat med dies från Nellie Snellen.
 
 
Kram är utstansat med die från Gummiapan.
Jag stansade ut två, en vit och en lila som jag satte
ovanpå med lite glid åt sidan, 
så det blev som en skugga.
I det blommiga papperet har jag stansat en hålrad,
med en die från Gummiapan.
Under det blommiga papperet har jag stansat
ut en liten spetsbård med hålkant,
det är gjort med en Magnoliadie.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselsandra.blogspot.se

Hej Åsa!

Vilket underbart kort & det pasade så fint i lila. Jätte fint färglagd tös och bara älskar den där kram dien.

Ha en trevlig helg kramar från Sandra!

Svar: Tack för din fina kommentar. Visst är dien helt underbar - och passar perfekt runt motiv av den smalare sorten. ♥
Åsa/asamia

2016-10-07 @ 16:49:33
Postat av: Maria

Superfint kort! Och så söt stämpel =) Gillar verkligen typsnittet på texten "kram". Trevlig helg! kram

Svar: Tack för din fina kommentar ♥
Åsa/asamia

2016-10-07 @ 19:23:05
Postat av: Ann-Marie

Men se där, en liten raring i fina färger, färglagd av sin "mamma" Mamman som rockar fett vad gäller kort - och mycket mer! Fina papper fick du också omges av på en underbart sätt. Ser att du trivs där, Lilla fröken Lila.

Kram

Svar: Fniss, du kan skriva fint du ;) Tack snälla ♥
Åsa/asamia

2016-10-07 @ 21:27:11
Postat av: Susanne

Så jättefint kort och så otroligt vackra färger!! <3

Svar: Tack snälla för dina fina ord. Kram ♥
Åsa/asamia

2016-10-09 @ 10:54:35
URL: http://sannescrap.blogspot.se/
Postat av: Susanne

Jättefint! Du gör så fina kort!

2016-10-09 @ 20:19:41
URL: http://pilgarden.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Helt underbart fint kort, me like:)Supersöt hÄngla stämpel i underbara färger. Läckra papper, dies och dekorationer:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-16 @ 18:15:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0