5 Oktober -16 hÄnglarinspiration

På helgens mässa var hÄnglar & stÄnglar där och sålde
av sina motiv. Jag pratade en del med hÄnglarMarie, och det
var så roligt att träffa henne igen.
När jag kom hem satte jag mig och färgla gamla
motiv jag har i min samling.
De är så fina!!!
 
 
Fick utmaningen att det skulle vara grönt,
vilket är en färg jag sällan skapar i.
Mönstrade papper från Maja Design.
 
 
 
 
Motivet är en gummistämpel av märket hÄnglar & stÄnglar,
hon ingick i setet "Attityd"
Jag har stämplat på colour copy papper, 200 g,
med stämpeldynan Memento.
 
Jag har färglagt med copicpennor, sketch och ciao.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E13,11,21,00,000,R21
Hår: E50,51,35,37
Förkläde: W5,3,2,1
Klänning: YG97,95,93,91
Skor: E44,43,42
Skugga: W3,2,0
 
Motivet är utstansat med en die från Memory Box,
hittade den hos Scrappweb.
 
 
Här har jag använt tags från Kapp Ahls Newbieserie.
Stämpeln gratulerar är min egen design,
och det är tänkt att man ska kunna skriva ett datum eller en siffra
i mitten av stämpeln.
Om du vill, så finns det några ark kvar av mina stämplar,
du hittar de olika arken om du klickar
 
Det finns många dies och punchar som passar bakom
mina stämplar.
Just här har jag använt en rund punch 1" till att få ut själva stämpeln,
sen har jag satt två olika bakom.
Den m sydd kant är den minsta runda i Memory Box layers 30036.
Den med scalloped kant, är en die från Die-namics.
 
 
Lilla hjärtat och vimpeln är stansade med dies från Gummiapan.
Runt mönsterpapperna har jag använt dies från Cherry Lynn Design
för att få den vågiga kanten.
Det finns dies som skär ut kvadrater som passar till, men jag brukar
mäta och skära till lagom stora med skärmaskinen istället.
 
 
I hörnet lite blommor och blad.
Snurrblommorna har jag gjort själv
med mönsterpapper i samma serie som kortet.
Jag har använt en die till blomman med scalloped kant,
 märket är Memory Box.
Lilla ♥ är utstansat med die från Gummiapan.
Även bladen är från dem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej Åsa!

Vilket fint kort med en så fin Hänglarstämpel. Hon var så lik min brorsdotter Emma. Kortet vart fint i dom gröna färgerna och så dina söta små hjärtan.

Ha en bra dag kramar från Sandra!

Svar: Tack ♥
Åsa/asamia

2016-10-05 @ 09:41:09
Postat av: Ann-Marie

Ja du fick till det väldigt bra, jag gillar den lite mossgröna färgen. Jag brukar också kunna spara tags och annat från vardagslivet om jag tror det kan passa in någonstans. Det är en glädje att se dina fina kort

Svar: Tack ♥
Åsa/asamia

2016-10-05 @ 09:50:59
Postat av: Maria

Alltså, vilken härlig stämpel! Och så läcker grön färg du använt. Superfint! Älskar dina kort =) Du är en stor inspiration. Och tack för dina kommentarer hos mig, blir så glad =) kram

Svar: Tack ♥ Kikar ofta in till dig, alltid lika kul att se vad du skapat.
Åsa/asamia

2016-10-05 @ 20:55:25
Postat av: Camilla

Väldigt fint kort och en jättesöt stämpel! Så fina de långa bladen och dina snurrblommor är:)
Kram

Svar: Tack ♥ Ja, visst är de bladen fina! Snurrar snurrblommor på löpande band här hemma ;)
Åsa/asamia

2016-10-05 @ 21:37:28
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Magiskt vackert kort o färgerna är ju underbara 💖💖💖 ha en underbar dag, är så roligt att ha koll på din blogg ☺ kramiz linda landby

Svar: Tack ♥
Åsa/asamia

2016-10-06 @ 06:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0