9 Maj -16 Lördagsträff vid matbordet

I lördags bjöd jag in tre vänner till scrap
vid mitt matbord.
Trångt, trevligt och en inpspirerande dag!
En av vännerna hade med sig både fika,
och en scrapgodispåse till oss var.
Jag filurade hela dan, men nu är jag klar
med kortet jag använde några av gosakerna på.
 
Mitt kort blev i orange och grönt.
Inte mina färger, men börjar gilla dem!
Tur jag köpte några nya copicpennor när jag var
hos Engströms på Cybercropen.
 
Motivet är en clearstamp från Stampavie,
konstnären heter Penny Johnsson.
Jag har färglagt med copic.
Dessa pennor använde jag:
Hud: E11,21,00,000,R21
Hår: E50,51,42,44
Kläder: YR65,61,0000
Skor: E70,71
Skugga runt: W1,2,3
 
Lilla gemet och söta bandet fick jag i scrapgodispåsen.
Runt kanterna har jag använt Stickles glitterlim, Star Dust.
 
Testade min nya limpistol från ICA Maxi, suverän
att sätta fast saker med. Torkade direkt och satt som berget.
Gula stora blomman fick jag i mitt godispaket.
Mönsterpapperna fick jag av mamma, som också
var med och scrappade....hon är både min vän och min mamma ;)
Sugrören och orange kakservetten,
som passade perfekt, har jag fått av en scrapvän förut.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga

Så fint kort...du har målat såå fint,tror nog du gillar färgerna liite grann!tyckte håret var så fint,harmoni i hela kortet.
Kram

2016-05-09 @ 06:13:42
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jätte fint kort Åsa

2016-05-09 @ 08:45:27
Postat av: Så jättefint kort, härliga färger. Den limpistolen har jag också kanon. Ulla Scott

Så himla fint kort, härliga färger. Den limpistolen har jag också kanon. Kram Ulla Scott

2016-05-09 @ 09:34:21
Postat av: Sara

Håret är helt magiskt färglagt! Underbart! Jättefint kort i övrigt också, gillar färgerna.

//Sara

2016-05-09 @ 10:54:11
Postat av: Birgit Öhlund

Så fint kort du har gjort! 🌹limpistolen måste jag försöka få tag i. Hoppas den finns på Clas Olsons. ICA Maxi har vi inte i Piteå utan ICA Kvantum. Tack för att du visar upp ditt vackra arbete! 😊

2016-05-09 @ 11:17:29
Postat av: Sara Strömberg

Underbart kort (som vanligt😊).
Jag har satt köpstopp på mig själv, men undrar om inte min man behöver en limpistol😂

2016-05-09 @ 11:36:37
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Elinor

Så fint kort med urgullig stämpel! Och underbara färger ihop! Vad roligt att ha mamma som scrapvän också!
Kram och ha en fin vecka!

2016-05-09 @ 14:24:49
URL: http://elinorsanglert.blogspot.se
Postat av: Maria

Va härligt med scrapträff och underbart att dela intresse med sin mamma =) Och kortet blev superfint, älskar färgerna! Kram

2016-05-09 @ 18:08:09
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Camilla

Helt underbart kort:) Gillar verkligen din färgläggning!
Kram och ha det så gott!

2016-05-10 @ 08:49:13
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie L

Härliga färger ihop, sött!

2016-05-10 @ 15:12:40
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0