25 Maj -16 hÄnglar i mitt ♥

Jag saknar hÄnglar så väldigt mycket!
Älskar dessa fina stämplar ♥
Eftersom jag oftast inspieras mest av nya stämplar,
så använder jag dem inte så ofta som jag borde.
Här har jag iallafall letat fram en av de nyaste hÄnglar
jag äger, en riktig gobit.
Älskar att färglägga henne, lagom stora partier på kläderna,
och det går att få till skuggor i håret.
Mönstrat papper från Maja Designs senaste släpp.
 
hÄnglan är färglad med copicpennor.
Dessa pennor har jag använt:
Hud: E11,21,00,000, R21
Hår: E50,51,42,44
Blå kläder: B93,91
Strumpbyxor: E70,71
Vit tröja: C1
Skugga: W3,2,1
När jag skar ut henne med dien,
klippte jag först ut fötter och ben så de kunde
sticka ut från dien.
Man pillar upp benen ovanför dien, så det inte skär där de är.
Svårt att förklara i skrift hur man gör, ni får kolla youtube istället.
Finns säkert nån bra demo där ;)
 
 
Runt motivet (scalloped kant) har jag använt en die från CC Design,
och runt kanterna av mönsterpapperna har jag använt
dies från Cherry Lynn Design i olika storlekar.
De kan man köpa hos Engströms.
Det bruna som sticker ut, har jag gjort med
en punch från EK Sucess.
Det ser ut som man rivit ur ett kollegieblock.
Glitterstickles runt kanterna, jag har använt färgen Star Dust.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Så sött, gillar hur du använde olika kanter på pappren för att ge extra effekt åt pappren. Älskar de senaste pappren från Maja, eller det gäller de flesta pappren från dom.

Kram

2016-05-25 @ 07:55:26
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Anonym

Vilket gulligt kort. Förstår att du är glad för den fina stämplen.papren från Maja är jättefina.😘

2016-05-25 @ 08:02:20
Postat av: Maria

Det blir så mycket mer levande när motivet liksom sticker ut från bankgrunden så som du gjort med benen. Detta stämpeln är verkligen fin, söt flicka. Kram

2016-05-25 @ 20:36:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Margareta

Ljuvligt vackert kort med den söta hÄngeln, så underbart färglagd!! Mönsterpapperen är också jättefina!
Kram!

2016-05-28 @ 07:21:32
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Snyggt och välarbetat kort,
som vanligt jättefint färglagt.
Härliga papper och söt tös :)
Önskar dig en bra vecka!
Kram Lisa

2016-05-29 @ 23:50:57
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0