12 Juni -16 Studentkort igen

Min sambo Magnus var en flitig studentkortbeställare
i år, för han har även en kollega i sjöräddningen
som tog studenten i fredags.
 
Motivet är en gummistämpel
från Magnolia,
färglagd med copicpennor.
Min runda egendesignade studentstämpel i kanten.
Du hittar mina stämplar
 
Som du ser på fötterna, har jag klippt ut dem för hand,
innan jag stansade ut den runda stitched.
När man vill stansa ut ett motiv som är lite för stort
för den die man har, så kan man göra så.
Man klipper ut den bit som inte får plats,
och sen drar man liksom dien under det man klippt ut,
så det inte stansar precis där.
Lite trixigt, men bra blir det om man tänkt rätt ;)
 
 
Texten är utskriven på datorn.
Bakom motivet sitter en Spellbinders scalloped.
Runt kanten av kortet har jag en scalloped
som är av märket Cherry Lynn Design.
I kanten Stickles Star Dust.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Så himla gulligt studentkort, härliga färger och fint färgsatt ! Kram

2016-06-12 @ 14:34:09
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0