2 Juli -16 Semester

 
Nu har jag semester.
I sex veckor hoppas jag få bada, sola, läsa böcker, umgås med familjen,
vila, sova ut, scrappa med vänner, upptäcka Sverige och mycket mer.
Men jag kommer också sakna barnen och kollegorna
på förskolan där jag jobbar.
I höst kommer vi återse varandra. Bruna om benen och utvilade,
och barnen säkert mycket längre, duktigare på att prata
och flera erfarenheter rikare.
Jag har världens bästa jobb!!!!!
 
 
Rosa kort idag, med mönsterpapper från Maja Design.
Tänk att jag aldrig tröttnar på Majas fina papper.
Nu finns en ny serie Majapapper, och snart landar
ett litet 6" block i min brevlåda.
Vimplarna runt motivet är gjorda med dies från
Gummiapan.
Även stjärnorna i kanten är därifrån,
och den lilla vimpeln med hjärtat i.
Kanten nertill på det rutiga, är även den gjord med
en die därifrån.
De har MASSOR av fina dies!
 
 
 
Motivet är en gummistämpel från CC Design.
Jag köper mina CC stämplar hos
 
Jag har stämplat motivet med en vattenlöslig dyna,
Memento på kopieringspapper för kulör kopiering 200g.
Förr hette det Stora Enso 4CC, men nu har jag svårt
att få tag i det - så jag använder 
Premium paper for colour copying and printing.
Det finns även ett annat som heter Colour copy.
Båda funkar bra.
 
Färgläggning med copicpennor.
Hud: E11,21,00,000,04
Hår: E50,51,42,44
Nalle & Skor: E70,71,74
Kläder: RV91,93,95,10,000
 
 
 
I kanten några blommor och blad.
Den runda snurrblomman har jag
köpt hos Engströms.
Lilla hjärtat har jag stansat med en liten hjärtdie 
som jag köpt hos Gummiapan.
 
 
Närbild på stjärnorna och vimpeln.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Såååå sött:) Massor av fina dekorationer! Gillar också dessa papper, vilka jag precis fått hem:)
Kram och ha en fin helg!

2016-07-02 @ 11:39:46
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Sara Strömberg

Här inne händer det alltid en massa, mycket fint sedan sist, man ser det mesta på fb, så blir lite lat att kika in i bloggen...
Jag älskar också majapapper och tycker diesen från gummiapan är toppen!

2016-07-02 @ 19:10:13
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Maria

SÅ sött stämpelmotiv! Och så fint färglagt som vanligt =) Vilken fin die med stjärnorna. Måste vara lite svårt att pilla ut spillbitarna utan att stjärnorna går sönder? Kram

2016-07-03 @ 10:40:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Såååå sött kort, med en söt liten tjej som du färglagt så fint:)Älskar också Majas papper. Fick hem de nya förra veckan, de är såååå fina:)Tokgillar dina dies du använt på kortet:)
Nu önskar jag dig en skön och lugn semester:))

Må så gott!
Kramizar Marie

2016-07-05 @ 12:03:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0