6 December -16 70-årsfirande

 Igår fyllde min sambos släkting 70 år.
Jag gjorde ett kort med en fin gammal bil,
för han gillar fina gamla bilar.
 
 
Tydligen lyckas jag inte fota så bra nu för tiden,
blir färgerna någotsånär bra så blir det snett istället - suck!
Den stora kvadraten med scalloped kant är stansad
med die från CC Design.
Siffrorna till 70 är stansade med dies från Roxstamps,
köpte dem hos Scrapdraken
när jag var till Uppsala förra helgen.
Mönstrade papper från My Minds Eye,
köpta hos Engströms.
 
 
Christer är utskrivet på datorn, och jag använde samma
typsnitt när jag skrev ut lappen inuti där alla namnen på
gratulanterna står.
Lite blommor i kanten med glitter på.
Jag limmar oftast blommor med limpistol nu för tiden, 
tycker den billiga på ICA Maxi är så bra, värms upp fort
och man kan till och med använda den utan sladden en stund
efter den blivit varm. Det sitter som berget med limpistol,
ingen risk att blommorna ramlar av efter nåt år.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Åter igen ett mycket snyggt kort, härlig gammal bil.
Kram Ulla

2016-12-06 @ 17:32:33
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie

Ahh ett kort till en man, det är inte helt lätt men du klarar det )vad annars *ler*

2016-12-06 @ 20:58:23
Postat av: Rosa Ahlin

Jättefint kort! ❤❤❤ vi ses på lördag!

2016-12-06 @ 21:44:26
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Riktigt läckert "kill" kort, me like:) Snygg gammal bil:) Gillar ju också gamla bilar:) Läckra papper och en fin blomdekoration:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-08 @ 15:12:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: sara%20s

Fint kort! Det här med manliga kort är ju ett kapitel för sig, men som vanligt lyckas du oavsett kön på mottagaren :0)

2016-12-08 @ 21:21:09
Postat av: Maria

Fint kort! Det där med limpistol verkar bra, särskilt när man använder mycket och lite större blommor som inte är platta =) kram

2016-12-10 @ 09:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0