8 November -15 Lilla Julaftonsträffen

Igår var jag, mamma och Annica
på scrapträff i Bollnäs.
De hade gjort så fint!
Träffen kallades Lilla Julaftonsträffen
och det var verkligen julkänsla hela dagen.
Glögg, pepparkakor, tomten kom och delade ut paket,
fiskdamm som man alltid har på julgransplundring,
klädd julgran, adventsstake och klockor och stjärnor.
Å vilka mysiga träffar de har i Hälsingland!
 
Jag var med i en av utmaningarna,
en Bingo. Den var svår, för det var massor av rutor
och man måste välja en rad med saker man hade med sig.
Jag valde raden: tag, sömmar, bling, fjäril, stencil.
Jag hade ingen stencil, så jag tillverkade en egen stencil
och kladdade dit stjärnorna.
De blev lite olika starka, men det blev bra ändå.
Mönsterpapper från ett craftblock.
 
Motivet är en gummistämpel från
Magnolia.
Jag har beställt stämpeln hos
Jag har färglagt motivet med copicpennor.
I håret har jag även använt glitterpennan Gelly roll clear star
och Poscapennan som gör små vita prickar.
Dessa copic har jag använt:
Hud: E11,00,000,R21
Hår: E42,44,50,51
Byxor: E44, 47
Skor & ♥: E70,71
Hårband: R59
Mark: C3,5
Skugga runt: C1,2
 
Runt kanten sitter en ram av glitter Stickles Star Dust.
I tagsen sitter en bit lintråd.
Runt motivet har jag använt dies 
med sömmar av märket Die-namics.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zora

Va´snyggt det är med craft, härligt kort.

2015-11-08 @ 19:13:49
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Åsa Johansson

Vilket sött kort!
Va mysigt ni verkar ha haft det. Känns så trist att jag inte kunde vara med. Hoppas att dom orkar ordna en till träff snart! Kram Åsa

2015-11-08 @ 19:34:04
URL: http://scrapatheltenkelt.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Otroligt läckert kort du gjorde på träffen:))Läckra papper och den stämpeln är ju sååå söt och du har färglagt den såååå fint:)))Läckert med din egengjorda stencil, så duktig du är:))och den dien är ju såååå fin:))

Tack för din rara kommentar inne hos mig, blev såååå glad:))

Må nu så gott
Kramizar Marie

2015-11-08 @ 21:11:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Ja du, jag önskar att det fanns massor av ord, men finner inga som passar bra nog, så snyggt och mysigt provar jag med.

Kram

2015-11-08 @ 23:00:02
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Maria

Härliga murriga bruna färger och så fint med stjärnorna =) kram

2015-11-10 @ 21:58:29
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0