16 November -15 Turkost julkort

De flesta förknippar julen med rött och grönt,
och eftersom jag inte är överförtjust i de färgerna,
skapar jag julkort i andra färger för det mesta.
Idag ett turkost, med en söt digistämpel från Sugar Nellie.
Snöflingan är gjord med en punch från Martha Stewart.
Bandet har min vän köpt åt mig när hon var i Stockholm.
 
Motivet är färglagt med copicpennor.
Jag har använt Bg11 och 10 för att måla klänningens turkosa färg.
Till håret har jag använt E50, 51, 42, 44
Kofta och strumpor: E70, 71
På vingarna har jag målat med Bg000 och sen lagt 
ett lager Wink of stella ovanpå för att få glittrande vingar.
 
Fina texten är en digital stämpel från 
Älskar digitala stämplar, det är perfekt
att själv få bestämma storleken på dem.
Då passar de alltid till den die man vill
skära ut med, eller till det projekt
man håller på med.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Underbart vackert julkort! Super härliga papper och en sååå söt stämpel som du färglagt så fint:))
Jag gillar också julkort som går i lite andra färger:) men jag försöker göra de traditionella också ibland;)

Må nu så gott!
kramizar Marie

2015-11-16 @ 12:34:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Underbart kort med en så söt stämpel! Älskar att julkorten inte bara är blå eller röda eller gröna. Det är så härligt med variation =) kram

2015-11-17 @ 20:00:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Sara

Åå vad fint kort! Jag gillar andra färger än de klassiska julfärgerna, de är ganska begränsade. Och du gör så fina kort=)

//Sara

2015-11-18 @ 16:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0