12 November -15 Rosa bandet

Rosabandetkort idag.
Ni som känner mig vet att jag
även har rosa bandet på min bil,
jag tycker att det är viktigt att det
forskas på cancer, alltför många drabbas.
 
Kortet är glassigt rosa för att matcha
rosabandet på tjejens tröja.
Stämpeln är en digital som jag tror mig minnas
var gratis i samband med rosa bandetmånaden för nåt år sen.
Hon fanns hos Saturated Canary, men nu kan jag inte
hitta igen motivet tyvärr, så jag kan inte länka.
 
Kram är skrivet med bokstäver från Prima.
Motivet är färglagt med copic.
Dessa pennor har använts:
Rosa: R81,83,85
Hud: E11,00,000
Hår: E40,51,42
 
 
Bakom blommorna har jag satt en bit gasväv.
En bit av ett sugrör och ett band bakom också.
Motivet är utskuret med en die från Lawn Fawn,
sydd söm. Även den vågiga kanten är gjord med en die.
 
Tack för att du kikade in.
 
Kom ihåg att det är viktigt att gå
till mammografin när de kallar.
Ett bra sätt att upptäcka i tid.
De har även saker man kan köpa för att
bidra till forskning.
Jag har köpt reflexer
och rosa band att ha på bilen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart fint kort och så härligt det är med rosa. De kan man liksom inte få för mycket av =) Och att det är rosa bandet tycker jag är fantastiskt. Jag förlorade min egen mor i denna dumma sjukdom för några år sedan. Önskar ingen annan den smärtan att förlora sin förälder alldeles för tidigt. Jättefint färglagd stämpel och söt med. Ha en underbar dag! Kram

2015-11-12 @ 20:28:47
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Sååååå underbart vackert Rosa bandet kort:)) Stämpeln är ju sååå fin och som vanligt så snyggt färglagt:)Vackra papper, dies och blomdekoration:)) Du är så duktig:))
Jag köper alltid olika grejer som går till cancerforskningen. För några år sedan köpte jag rosa navkapslar till bilen, jätte läckra;)

Ha nu en fin och skön helg:)
Kramizar Marie

2015-11-13 @ 12:49:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0