9 Maj -15 Fågel i håret

Skapat i gammelrosa idag.
Tyckte papperet från Bildmålarnas lilla 6" mönsterblock
passade perfekt till den söta fågeln som satt sig i håret,
eftersom det är små söta fågelholkar i hörnet på papperet.
 
Den fina swirlen har jag stansat ut med en die
från Cherry Lynn Design,
jag fick dien av min mamma som inte tyckte
att hon använde den så ofta.
Tur man har samma hobby, det jag inte använder
lämnar jag hos henne och tvärt om.
Sen när man känner att man saknar det man lånat ut,
kan man lätt hämta hem det igen ett tag.
 
Motivet är färglagt med distresspennor.
Jag har använt följande pennor:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Klänning: Old paper & Victorian velvet
Blommor: Spun sugar
Blad: Peeled paint
Skugga runt: Weathered wood
Marken: Pumice stone
 
Runt motivet har jag ritat streck
med en smal svart penna.
 
Några blommor tillsammans med swirlen.
Såg på en träff att nån satt nätband bakom blommorna,
vet inte vem det var - men fint blev det och jag "snodde"
idén med mig hem.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ursöt stämpel och riktigt fina färger....som alltid :)

Kraaaaam
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-05-09 @ 19:22:40
Postat av: Ann-Marie

Du gör mej aldrig besviken, sött och fint som aldrig.

//Ann-Marie

2015-05-09 @ 19:27:55
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Margareta

Helt underbart!! Såå underbar liten tös - läckert färglagt av dig!! Och så fåglar o fågelholkar - kan det bli bättre???
Kul att dien kommer till användning hos dig! Kan glädja mig åt att jag passade på att "veva fram" några innan den flyttade. En kom faktiskt till användning idag ;-)
Kram!!

2015-05-09 @ 19:46:38
Postat av: Onkis

Jag gillar verkligen bildmålarnas papper :)
Och den söta stämpeln du har målat så fint är så söt.
Kram!

2015-05-09 @ 21:13:50
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Titti

Så snyggt kort och motivet är en favorit så fint du gjort på kortet med de fina detaljerna..
Kram från Titti

2015-05-09 @ 23:04:16
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Anonym

Jättesött kort i ljuvliga färger:) Gillar verkligen din färgkombination! Underbar stämpel som passar utmärkt till papperet.
Kram och må så gott!

2015-05-10 @ 01:10:34
Postat av: Maria

Vilket sött motiv och så fint färglagt, du får så fina skuggor och så fint tonade färger. Det kanske är tack vare distresfärger och vattenpensel? Själv målar jag med Promarkers. Kram

2015-05-10 @ 21:52:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0