12 Mars -14 Viktoria som namnsdag...

Idag har min dotter namnsdag.
Hon heter Matilda Viktoria, och idag
är det Viktoriadagen och de flaggar över hela vårt land.
Grattis på namnsdagen gumman!
 
Jag har gjort ett färgstarkt kort med en söt stämpel
som jag köpt som digital från Mo Manning.
Hon heter Peggy, och du hittar henne om du klickar
 
Jag har färglagt henne med distresspennor och vattenpensel.
Om du vill se hur jag gör, klicka HÄR
Du kommer till min demonstrationssida,
där du kan se hur jag färglägger och hur jag
gör egna snurrblommor mm.
 
Jag har använt dessa pennor:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Kläder: Tumbled glass (turkos)
Wink of stella penselglitterpenna till de vita detaljerna.
Skugga runt: Weathered wood
Marken: Pumice stone
 
Mönstrade papper från Gummiapan.
Motivet är utskuret med en die från Cherry Lynn Design.
Älskar den fina spetskanten!
 
Jag har köpt en fin kantdie på en Köp och säljgrupp på Facebook.
Perfekt när man ledsnat på saker man har, och kan sälja dem
vidare till nån som blir superglad....som jag blev den här
gången. Visst är den fin!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Underbart läckert kort du gjort till Matilda på hennes namnsdag:) Snygga papper och stämpeln var sååå söt och fint färglagt:))Den nya kantstansen var jätte fin:))Vimplarna var så fina också:)
jag har också köpt de papprena för ett par år sedan på en mässa men inte använt dem så mycket, jag köpte många olika färger och mönster av dem. Får väl plocka fram dem och hitta på att göra nåt kort;)
Tack för inspirationen:))

Hoppas solen skiner på er:)
Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-12 @ 12:17:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Margareta

Så superfint Viktoriakort hon fick! Den stämpeln är ju suupersnygg och så passande till Matilda Viktoria!! Vackert färglagd och hela kortet har såå läckra färger och så många fina detaljer att njuta av och titta runt på!
Tack för sällskapet idag! Kram!!

2015-03-12 @ 22:04:34
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket fint kort! Älskar stjärnor så pappret är superfint! Och stämpeln jättesöt! Det kortet måste din dotter blivit riktigt glad för =) kram

2015-03-14 @ 11:50:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Zora

Härligt kort i starka färger, jag har även kikat runt på de andra korten. Kul att se hur du varvar mellan ljusa pastell färger till mer murriga färger.

2015-03-14 @ 17:54:20
URL: http://lofquisten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0