28 Juni -15 Murrigt och brunt

Jag VET att det är sommar och borde vara ljusa och glassiga färger nu,
men jag älskar ju de murriga, dova och de bruna tonerna.....
så det fick bli ett kort i de färgerna ändå ;)
 
Motivet är en gummistämpel från Bildmålarna.
Jag har stämplat henne med vattenlöslig dyna på
Stora Ensos papper 4CC, perfekt för copic och promarkers.
Jag har färglagt med copic och promarkers.
 
I kanten några blommor och ett par vimplar som jag klippt på fri hand.
Den uddiga kanten är en die från Cherry Lynn Design.
Swirlarna är också gjorda med dies av samma märke.
Runt kanterna av mönsterpapperna har jag lagt
en tunn linje Stickles, Star Dust.
 
Sugrören som jag klippt i lämplig storlek,
köpte mamma i London nu i vår.
Kanonbra färg, synd att hon inte köpte fler ;)
 
Runt motivet och fotomattan har jag använt
dies från Lawn Fawn.
Jag köpte två set, både small och large
och då passade de perfekt att göra runt
både motiv och sen som fotomatta.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Man kan använda vilka färger som helst året om tycker jag =) Brunt och rosa går ju så fint ihop, särskilt på dina fina kort =) Du har verkligen talang för att scrappa kort. Tack för dina fina ord inne i min blogg, de uppskattas =) kram

2015-06-28 @ 12:11:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Ett riktigt vackert sommarkort du gjort:) Jag gillar oxå de murriga färgerna:) Så söt stämpel som du färglagt så fint, som vanligt:))
Blomarrangemanget blev så vackert och läckert med sugrören:)))

Ha en skön Söndag
Kramizar Marie

2015-06-28 @ 13:55:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej.
Jättefint kort och klart att man kan ha murriga färger även om det är sommar :-)
Om du har vägarna förbi Rengsjö i sommar så gör ett besök på Majas Café. Där finns det sugrör i många olika färger :-) Kram Carina

2015-06-28 @ 15:33:41
Postat av: Anonym

Hej.
Jättefint kort och klart att man kan ha murriga färger även om det är sommar :-)
Om du har vägarna förbi Rengsjö i sommar så gör ett besök på Majas Café. Där finns det sugrör i många olika färger :-) Kram Carina

2015-06-28 @ 15:33:43
Postat av: Sindra

Vad då, det är ju ljust i mitten ;)
Ett jättefint kort i härliga färger. Jag gillar färgkombon och murrigt passar i alla årstider :)
Kram

2015-06-28 @ 22:56:37
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Härligt kort

2015-06-30 @ 20:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0