28 Februari -15 Dopkort

Jag har fått beställning på 
ett dopkort till en liten flicka
som döps idag.
 
Jag gjorde ett kort i rosa.
Ville ha med både namn och dopdatum.
Texterna har jag skrivit ut på datorn.
 
Motivet är en digital stämpel från Wee stamps.
Tyvärr tror jag inte man kan köpa deras
stämplar digitala längre.
Jag har färlagt med distresspennor och vattenpensel.
Dessa distresspennor har jag använt:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Vagn: Spun sugar
Hjul och häst: Frayed burlap
Marken: Pumice stone
Skugga runt motivet: Weathered wood
 
Glitter med Wink of Stella på vissa detaljer,
men det syns som vanligt inte på fotona tyvärr.
 
Bakom motivet en fin kakservett.
Texten på sidan av kortet, och Vilma på en rund skylt.
 
Lite blommor och swirlar och pärlor.
Sött ska det va till en bebis.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Vilket fint dopkort lilla Vilma får idag.
du använder lilla pappersklämman , mina bara samlar damm.
trevlig helg , kram från Titti

Postat av: Anonym

Awwww så himla gulligt!!! :)
Kraaaaam Maritha (begriper mej inte på varför jag blir anonym om jag inte använder blogg.se själv)

2015-02-28 @ 13:45:31
Postat av: Margareta

Åh så ljuvligt vackert!!

2015-02-28 @ 15:36:51
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Åsa!
Men vad urgulligt dopkort lilla Vilma fick:))Jätte söt stämpel som du färglagt så fint:))Vackra papper, dies och blomdekoration:)) Du är såååå duktig:)))
Så glada föräldrarna måste ha blivit för det kortet:))

Ha en fin Lördagskväll:))
Kramizar Marie

2015-02-28 @ 19:33:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maria

Så gulligt kort och vilken söt stämpel! Passar perfekt till ett dopkort =) Snyggt typsnitt på texterna du skrivit ut. Kram

2015-03-01 @ 12:32:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Men vilken söt bebis! Å igen vilka härliga detaljer på kortet! Är så sugen på att testa wink of stella, ska nog kolla efter det på scrap and Pearl

2015-03-07 @ 23:26:32
URL: http://katzja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0