17 December -15 Magnolias klubbkit

 
Nu har Magnolias klubbkit hittat hit.
Det är alltid spännande att se om man
gillar några eller alla av stämplarna.
Den här gången var det ♥ och ängeltema.
 
Det är alltid lättare att se om man gillar motivet
när man färglagt det och ser hur armar och ben sitter.
Först tyckte jag den här såg konstig ut, men sen
såg jag att det jag trott var en konstig arm, i själva verket
var en vinge. Fniss, så konstigt det kan bli.
Mönstrat papper från Maja Designs babyserie.
Metallhörn från Py-Hobby.
 
Motivet är en gummistämpel från
Magnolia klubbpaket.
Jag har färglagt med copicpennor.
Dessa har jag använt:
Hår: E42,44,51
Hud: E11,00,000, R21
Kläder: RV91,93,95
Hjärtan: R59
Skor, pilbåge och pil: E42,44
Vingar: C1,2
Skugga runt: W2
Runt motivet sitter en ram gjord
med spellbinderdie och Sissixdie.
 
Nätet är sånt man knyter ryamattor på.
Rosett och några papperssnören bakom.
I kanten har jag stämplat med småstämplar,
texten är från Magnolia och den runda LOVE är
från ett clearstampset jag köpte för länge sen
och inte minns märket på.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint kort och söt Magnolia =) Du lyckas väldigt bra med själva stämplingen av motiven, när du använder gummistämplar. Jag tycker det är lite svårt att få ett jämnt tryck över hela motivet och att det inte ska bli kladdigt när man trycker extra hårt. Använder du någon särskild färgdyna? Kram

Svar: Tack <3 Jag använder olika dynor till olika färgläggning. Till Magnolian här har jag använt en vattenbaserad dyna som heter Impress, eftersom jag färglagt med copicpennor. Om jag använder distresser till färgläggningen använder jag en vattenfast dyna som heter Versa fine. Trixet för att få trycket jämnt är att trycka jämt över stämpeln, och inte trycka mer åt nån kant. Inte lätt, och inte alls alltid jag lyckas, men då stämplar jag bara om igen ;)
Åsa/asamia

2015-12-17 @ 18:01:04
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0